اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

حمله آمریکا به سوریه خفتی برای کشورهای منطقه است

امام جمعه موقت کرمان گفت: حمله آمریکا به سوریه خفتی برای کشورهای منطقه محسوب می‌شود و دامان آن‌ها را هم می‌گیرد.

حمله آمریکا به سوریه خفتی برای کشورهای منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی ظهر امروز در آیین نماز جمعه این هفته کرمان ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع)، حضرت معصومه (ع) و احمد بن موسی (ع) اظهار داشت: این قبرهای مطهر برکات زیادی برای کشور ما آورده‌اند و باید روزبه‌روز شاکر و قدردان آن‌ها باشیم.

وی افزود: امام رضا(ع) برای همه شیعیان خود دعا می‌کند و حضرت فرمودند «اگر می‌خواهید بفهمید ما به یاد شما هستیم، ببینید شما یاد ما هستید یا نه و اگر شما یاد ما باشید، ما برای شما دعا می‌کنیم».

صباحی ابراز داشت: اگر می‌خواهید از دعای خیر ائمه  اطهار (ع) برخوردار شویم، باید در همه جا یادی از ائمه معصوم (ع) کنیم.

امام جمعه موقت کرمان گفت: امام رضا(ع) قبل از شروع غذا درخواست یک ظرف دیگر می‌کرد و ابتدا قبل از شروع کردن به خوردن گل غذای خود را برای فقیر کنار می‌گذاشت در صورتی که ما ابتدا غذای خود را می‌خوریم و ته مانده غذا را برای اصراف نشدن به فقیرها می‌دهیم.

وی عنوان کرد: امام علی (ع) فرمودند «برای زکات دادن شرایطی لازم است و آن هم برخورداری از فیوضات آن است».

صباحی با اشاره به اینکه هر واجبی دارای اثر است، اذعان داشت: پیامبر اسلام (ص) فرمودند «از این مردم حقوق واجب مالی آن‌ها را بگیرید و با این کار آن‌ها را پاک کرده‌اید و تزکیه شده‌اند».

وی عنوان کرد: در هفته گذشته همایش سراسری ائمه جمعه سراسر کشور برگزار شد و مقام معظم رهبری توصیه‌هایی به ائمه جمعه کردند از جمله اینکه، ائمه جمعه خطبه‌ها را به صورت کوتاه بخوانند و این وظیفه ما است که از فرمایشات معظم‌له تبعیت کنیم.

امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: مقام معظم رهبری در جای دیگر از سخنان خود خطاب به ائمه جمعه سراسر کشور فرمودند «نماز جمعه شبکه دینی و مردمی است و ائمه جمعه باید سه چیز را مد نظر قرار دهند یکی دین، مردم و حکومت که این هنر ما است».

صباحی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «نماز جمعه شبکه‌ای در پناه بندهای فردی و جناح‌های سیاسی نیست و نماز جمعه فراتر از این حرف‌ها و مربوط به همه آحاد جامعه است و خطیب جمعه باید این جایگاه را فراتر از این حرف‌ها حفظ کند و هر گروه و جناحی نماز جمعه را نماز جمعه خود بداند و نماز جمعه یکی از دستاوردهای انقلاب است که هر هفته با شکوه و عظمت برگزار می‌شود».

وی اذعان کرد: باراک اوباما در توجیه خود برای حمله به سوریه به مردم آمریکا می‌گوید، آمریکا در این حمله نظامی یک دلار هزینه نمی‌کند و یک نفر سرباز به سوریه نمی‌فرستد و همه هزینه جنگ و سرباز بر عهده بعضی از کشورهای منطقه است و این خفتی برای کشورهای منطقه محسوب می‌شود.

صباحی افزود: به کشورهای منطقه هشدار می‌دهیم اگر جنگی صورت گیرد دود آن به چشم خود این کشورها می‌رود و منطقه دچار مشکل می‌شود.

وی گفت: در مصر بعد از فروپاشی و انتخاباتی که صورت گرفت، کاندیدای اخوان‌المسلمین با رأی مردم به قدرت رسید و کمتر از یک سال مرسی از حکومت برکنار و راهی زندان شد و حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر از زندان آزاد شد.

صباحی عنوان کرد: در دو هفته پیش گروه اخوان‌المسلمین جلسه برگزار کردند تا دلایل شکست خود را بررسی کردند و یکی از دلایل این شکست را کمک کشورهای عربی و غیر عربی و آمریکا به خود دانستند.

وی گفت: دومین دلیل شکست خود را این دانستند که نتوانستیم از ظرفیت ایران و حزب‌الله استفاده کنیم و این دو را نادیده گرفتیم، همچنین در حمایت از معارضان سوریه افراط کرده‌ایم و برای وحدت اسلام به جنگ سنی و شیعه رفتیم.

صباحی تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل شکست اخوان‌المسلمین در مصر این اعلام شده که به جای قطع رابطه با رژیم صهیونیستی به تحکیم روابط با این رژیم پرداختیم.

انتهای پیام/80018/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول