اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز:

کمبود پاسگاه انتظامی در شیراز پی‌گیری شود

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز گفت: اینکه نیروی انتظامی با کمبود پاسگاه در نقاط مختلف شیراز روبه‌رو است، باید با جدیت از مبادی ذی‌ربط پیگیری شود.

کمبود پاسگاه انتظامی در شیراز پی‌گیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی جامعه روحانیت شیراز، حجت‌الاسلام سید محی‌الدین طاهری در دیدار فرماندار شیراز با اعضای جامعه روحانیت با بیان اینکه فرماندار عملکرد مطلوبی در ایام حضور خود در شهر شیراز داشته است، اظهار داشت: گرچه کلان‌شهر شیراز با بخش‌های اطراف آن دارای مشکلات فراوانی بوده، اما اقدامات فرمانداری در رفع و یا کاهش بسیاری از آنها قابل تقدیر است.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز افزود: شیراز از زمان‌های قدیم محل حضور علمای ربانی و مامن و جایگاه بزرگان بوده و امامزادگان واجب‌التکریم حاضر در استان فارس نشان‌دهنده جایگاه والای آن است.

طاهری تصریح کرد: واضح است که ما مخالف مهاجرت افراد نیستیم، اما در این اواخر مهاجرت‌ها سبب ایجاد حاشیه‌هایی برای سومین حرم اهل بیت (علیهم‌السلام) شده است، که زیبنده نیست، به‌گونه‌ای که محله سنگ سیاه که زمانی سکونت‌گاه حضرت آیت‌الله حاج شیخ عبدالحسین حائری، عالم فرزانه و علمای بزرگواری بوده، اکنون وضع مناسبی ندارد و تاسف‌بار است.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز اضافه کرد: روحانیون به عنوان کسانی که از مسائل اجرایی و قوانین اطلاع دارند، می‌خواهند بدانند تصمیم فرمانداری برای حل این مشکل چیست.

وی ادامه داد: بر اساس آیات و روایات انسان خلیفة‌الله بوده و هیچ موجودی با ارزش‌تر از آن نیست، اما چگونه است که شنیده می‌شود به خاطر چند دیوار و یا خانه‌هایی که آن را میراثی می‌نامند، هر طرحی برای ساماندهی این محله متوقف می‌شود.

طاهری در ادامه گفت: مسئولان باید در امور اولویت‌بندی داشته باشند و این مشکلات در مرکز استانی که سومین حرم اهل بیت (علیهم‌السلام) است، زیبنده نیست.

وی در ادامه کیفیت نامطلوب نان را یکی دیگر از مشکلاتی دانست که در شهر شیراز قصدی بر حل شدن آن وجود ندارد و افزود: چگونه کیفیت نان در شهرهای بزرگ و مذهبی مانند مشهد و قم و حتی تهران بسیار بهتر از شیراز بوده و در این شهر فقط قیمت نان بالا می‌رود اما کیفیت به گونه‌ای شده که تجارت نان خشک به یکی از تجارت‌های پرسود تبدیل شده است.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز تکدی‌گری را یکی دیگر از مسائل ناراحت کننده در این شهر برشمرد و تصریح کرد: زمانی که متکدیان فراوان در هر جای شهر وجود دارند و خانم‌های فراوانی را می‌بینید که با چادر مشکی در سر چهارراه‌ها گدایی می‌کنند، در پاسخ به دختر خردسالی که چادر پوشیدن را نشان‌دهنده ضعف شخصیت اجتماعی و عامل حقارت می‌بیند، چه جوابی می‌توان داد.

طاهری ادامه داد: باید فرهنگ و ارزش کار و تلاش در جامعه پررنگ شود، چراکه هر کس که اندک غیرتی در وجودش باشد، حاضر به گدایی نمی‌شود و بارها دیده‌ایم آقایان و بانوانی حتی با درآمد فروش یک دیگ آش، روزگار خود را با عزت سپری می‌کنند و حاضر نیستند به کسی اظهار نیاز کنند.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز با اشاره به اینکه شهر در اختیار فرماندار است، خاطرنشان کرد: اینکه نیروی انتظامی با کمبود پاسگاه در نقاط مختلف روبه‌رو است، باید با جدیت از مبادی ذی‌ربط پیگیری شود، چراکه مردم برای رفع مشکلات خود به روحانیون مراجعه می‌کنند و حتی در برخی مناطق حاضرند برای حضور نیروی انتظامی و تامین امنیت، زمین شخصی را به طور رایگان در اختیار بگذارند تا در آن پاسگاه احداث شود.

به گزارش فارس، در این جلسه همچنین در مورد کالای قاچاق، فروش مواد غیرمجاز انرژی‌زا و بدن‌سازی در برخی خیابان‌های شناخته شده شهر، که گاهی استفاده کننده را دچار بیماری‌های لاعلاج مانند سرطان می‌کند،  افزایش آمار معتادان، استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر در برخی عروسی‌ها و میهمانی‌ها مطالبی بیان شد و اعضای جامعه روحانیت دغدغه خود را نسبت به رفع این مسائل و همچنین اهمیت تسریع در معرفی شهردار شهر صدرا، بیان کردند.

انتهای پیام/ 2448/ط/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول