اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مجلس در گفت‎وگو با فارس مطرح کرد

افزایش شمار گزینه‎های احتمالی تصدی پست استانداری گلستان به 30 نفر

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی از افزایش شمار گزینه‎های پست استانداری گلستان از 15 نفر تا 30 نفر خبر داد.

افزایش شمار گزینه‎های احتمالی تصدی پست استانداری گلستان به 30 نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، با روی کار آمدن دولت یازدهم و انتخاب حجت‎الاسلام حسن روحانی به عنوان رئیس‎جمهور بحث تغییر و تحولات مناصب و مسئولیت‎ها از موضوعاتی بود که از همان ابتدا در جای جای کشورمان به گوش می‎رسید گرچه حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی در نخستین جلسه رسانه‎ای خود با خبرنگاران اعلام کرده بودند که دولت جدید کلید دارد نه داس؛ اما موج تغییرات در مسئولیت‎های بالادستی نشان می‎دهد که قدرت این کلید تعیین‎کننده فصل خزانی برای برخی مدیران ارزشی است.

از دیگر مسائلی که این روزها به نقل محافل و نشست‎های سیاسی و غیرسیاسی تبدیل شده بحث انتخاب استاندار است که گلستان نیز از این قضیه مستثنی نمانده و هر روز اذهان مردم با نام‎هایی آشنا یا ناآشنا محک زده می‎شود.

تاکنون گزینه‎های زیادی خود را لایق پست استانداری گلستان دانسته‎اند از افراد برنامه گرفته تا افراد بدون برنامه به هر حال هر کسی در این گود به نوعی احساس تکلیف می‎کند تا «کلید قدرت» یا «کلید خدمت» را به دست بگیرد اما آنچه در این میان تعیین‎کننده است انتخاب نمایندگان استان‎ها در مجلس شورای اسلامی است که وزارت کشور این اختیار را به نمایندگان سپرده تا برای استان خود به جمع‎بندی برسند و اگر در این میان نتیجه‎ای حاصل نشود، کلید دولت یازدهم خواهد بود که حکم نهایی را صادر می‎کند به هر حال باید منتظر باشیم و ببینیم این کلید چه چیزی را برای گلستان رقم خواهد زد.

بر این اساس خبرنگار فارس تصمیم گرفت تا آخرین وضعیت مسائل مذکور را از دریچه نگاه حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی بنگرد، مشروح این مصاحبه خواندنی از نظرتان می‎گذرد:

فارس: آیا مجمع نمایندگان گلستان برای معرفی استاندار به جمع‎بندی نهایی رسیده است؟

طاهری: هنوز مجمع نمایندگان استان برای انتخاب استاندار تشکیل جلسه نداده است اما در این راستا گزینه‎هایی به صورت انفرادی به نمایندگان مراجعه کردند ولی مجمع به دلیل اینکه مجلس تعطیل شد و هر کدام از نمایندگان درگیر حوزه‎های انتخابیه خود هستند هنوز مبادرت به تشکیل جلسه ویژه نداده است.

فارس: چه زمانی این جلسه شکل خواهد گرفت؟

طاهری: احتمالاً اواخر این هفته و یا اوایل هفته آینده نمایندگان استان برای این موضوع تشکیل جلسه می‎دهند.

فارس: آیا مجمع نمایندگان روی گزینه خاصی برای انتخاب استاندار گلستان اتفاق نظر دارند؟  

طاهری: گزینه‎هایی مطرح است که از 15 نفر تا 30 نفر هم شنیده شده که برخی از آنها در حد گمانه‎زنی است.

فارس: این افراد بومی هستند یا غیربومی؟

طاهری: اکثر آنها بومی گلستان هستند.

فارس: اولویت و ملاک انتخاب مجمع نمایندگان برای انتخاب استاندار گلستان چیست؟

طاهری: آنچه برای ما مهم است اینکه باید فردی سکان استان گلستان را به دست بگیرد که شناخت کافی از استان داشته باشد همچنین از توانمندی لازم برای حل مشکلات مختلف به ویژه مشکلات اقتصادی و اشتغال برخوردار باشد مهمتر اینکه بابرنامه باشد و طبیعتاً چنین فردی در اولویت انتخاب نمایندگان استان قرار خواهد گرفت.

فارس: آیا بومی بودن یا نبودن گزینه‎ها ملاک انتخاب نمایندگان خواهد بود؟

طاهری: اولویت مهم نمایندگان برخورداری از ویژگی‎های لازم است اگر فردی روی کار آید که بومی بوده اما در زمینه ویژگی‎ها دچار ضعف باشد نمی‎تواند گزینه نهایی قرار بگیرد چراکه نفع این عمل به استان نخواهد رسید البته این بدان معنا نیست که فرد غیربومی قوی‎تر عمل می‎کند.

فارس: عملکرد جواد قناعت استاندار فعلی گلستان را چگونه ارزیابی می‎کنید؟

طاهری: ایشان عملکرد خوبی داشتند اما اگر بگوییم کارنامه استاندار فعلی گلستان هیچ ضعفی ندارد چنین نبوده، فقط امامان معصوم هستند که از هرگونه ضعف به دورند اما اگر در مجموع بخواهیم نمره‎ای به ایشان بدهیم عملکرد قابل قبولی داشته‎اند.

فارس: با توجه به اقدامات سرپرست وزارت علوم آیا ایشان مورد تائید نمایندگان برای گرفتن رأی اعتماد در صورت معرفی شدن به مجلس است؟

طاهری: کمیسیون تخصصی آموزش و تحقیقات به شدت در قبال عملکرد ایشان موضع دارند، ما نیز پیشنهاد دوفوریتی به مجلس ارائه کردیم که حدود اختیارات سرپرست وزارتخانه تعیین شود که متاسفانه دو فوریت رأی نیاورد ولی یک فوریت آن رأی آورد که احتمالاً دو الی سه هفته دیگر در جلسه علنی مطرح می‎شود لذا اگر تا آن زمان ایشان سرپرست باقی بمانند قانونِ حدود اختیارات سرپرست یک وزارتخانه تعیین می‎شود اما اگر زودتر برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی شوند باید پاسخگوی اقداماتی که به نظر ما ساختارشکنانه، تند و افراطی بوده، باشند.

فارس: اقدامی که در راستای تغییر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت را چگونه ارزیابی می‎کنید؟ این اقدام به نظر شما قانونی بود، یا خیر؟

طاهری: با توجه به اینکه به شکل غیرقانونی صورتجلسه‎ای تنظیم شده بود و بدون تشکیل جلسه آن را به امضای اکثریت اعضای هیئت امنای دانشگاه رسانده بودند با سه امضاء متوقف شد و سپس به گونه‎ای این رفتار را تکذیب کردند اما این مسئله واقعیت داشت.

متاسفانه این اقدام خلاف قانون بود و اگر بناست که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تغییر کند طبق قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی باید اکثریت هیئت امنا نظر بدهند و جلسه تشکیل شود که این کار صورت نگرفته است.

فارس: انتصاب جدید در مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی چه تبعاتی در پی خواهد داشت؟ 

طاهری: دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت جدید، موفق عمل کرده است بنابراین اگر بخواهد تغییری ایجاد شود با تشکیل جلسه هیئت امنا و دلایل تعویض این مهره به شرطی که قانع‎کننده باشد می‎توانند مبادرت به تصمیم‎گیری کنند.

در حال حاضر اکثریت هیئت امنا از عملکرد فرهاد دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی رضایت دارند.

فارس: سخن پایانی شما را می‎شنویم؟

طاهری: آرزوی توفیق روزافزون برای شما و همکارانتان در خبرگزاری فارس دارم.

انتهای پیام/83001/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول