اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پست استان قم خبر داد

ورود 3.6 میلیون مرسوله پستی به استان قم

مدیرکل پست استان قم گفت: مرسولات صادره استان در شش ماهه اول سال سه‌میلیون و 600 هزار فقره و مرسولات وارده به استان سه میلیون فقره بوده است.

ورود 3.6 میلیون مرسوله پستی به استان قم

محمدحسین رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: در شرکت پست جمهوری اسلامی ایران 16 هزار نفر و در استان قم 300 نفر مشغول فعالیت هستند و این شرکت تنها شبکه مویرگی کشور است که به صورت فیزیکی به تمام نقاط کشور مراجعه می‌کند.

وی بیان کرد: با توجه به توسعه فناوری اطلاعات در پست جمهوری اسلامی ایران به همین میزان نیز خدمات پستی توسعه یافته است و خدمات الکترونیکی بخش مهمی از خدمات پستی را در برمی‌گیرد.

مدیرکل پست استان قم با اشاره به سرعت رهگیری مرسولات در شرکت پست ایران گفت: قبلا برای رهگیری مرسولات پستی باید 48 ساعت بعد به دفاتر پستی مراجعه کرده و فرم رهگیری تکمیل می‌شد ولی امروز فرستندگان مرسولات می‌توانند به صورت الکترونیکی و با درج بارکد نسبت به رهگیری اقلام پستی اقدام کنند.

وی با اشاره به گرفتن امضاء الکترونیکی از گیرندگان مرسولات در قم تصریح کرد: استان قم نخستین استانی است که به صورت الکترونیکی مرسولات را ارائه می‌دهد و مزیت این دستگاه‌ها این است که امضای گیرنده مرسوله پستی روی سایت پست قرار می‌گیرد و فرستنده می‌تواند به سامانه پست مراجعه کرده و از سرنوشت مرسوله خود اطلاع حاصل کند.

رحیمی عنوان کرد: در پست استان قم 152 واحد پستی وجود دارد که 97 واحد شهری و 55 واحد مربوط به روستا و شهرهای تابعه است.

مدیرکل پست استان قم افزود: در سطح شهر قم 137 صندوق پستی برای محصولات عادی وجود دارد و تمام صندوق‌ها هوشمند هستند و 57 صندوق در معابر روستایی قرار دارد و همچنین 768صندوق شخصی در سطح واحدهای پستی استان قرار دارد که تعداد قابل توجهی از آنها هوشمند هستند.

وی به خدمت پستی اس پی‌ اس اشاره کرد و گفت: اس پی اس سریع‌ترین سرویس پستی است که اداره پست متعهد می‌شود که تا ساعت 10 صبح روز بعد مرسوله را به گیرنده در مراکز استان‌ها و بعضی شهرستان‌ها برساند و اگر گیرنده حضور نداشته باشد در تماس با فرستنده تعیین تکلیف می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه مرسولات صادره استان در شش ماهه اول سال سه میلیون و 600 هزار فقره و مرسولات وارده به استان سه میلیون فقره بوده است افزود: تعداد مرسولات وارده اینترنتی به استان قم 17 هزار فقره و تعداد مرسولات صادره در این بخش 10 هزار و 500 فقره بوده است.

انتهای پیام/2258/ق30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول