اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب‌شیر خبر داد

برنامه‌ریزی برای احداث 100 هکتار باغات پسته در شهرستان عجب‌شیر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب‌شیر با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای احداث 100 هکتار باغات پسته در شهرستان عجب شیر است، گفت: در سال جاری در این شهرستان 5 هزار اصله نهال پسته برای احداث 13 هکتار باغ پسته به باغداران تحویل شده است.

برنامه‌ریزی برای احداث 100 هکتار باغات پسته در شهرستان عجب‌شیر

به گزارش خبرگزاری فارس از عجب‌شیر، رضا سیار صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در عجب‌شیر اظهار داشت: با توجه به زمینه کاشت پسته از سنوات خیلی قدیم در این شهرستان و با در نظر گرفتن خشکسالی‌های اخیر و پسروی دریاچه ارومیه و مقاوم بودن نهال پسته به کم آبی و اکثر آفات و بیماری‌های منطقه، مدیریت جهاد کشاورزی سعی بر این دارد در سال آینده در سطح 100 هکتار در حاشیه دریاچه ارومیه برای استفاده بهینه از آب و افزایش درآمد کشاورزان باغ پسته احداث کند.

وی اجرای این طرح را جلوگیری هرچه بیشتر از بحران خشکسالی‌ها و کم آبی دریاچه ارومیه و حمایت مستقیم از بهره‌برداران بیان کرد و افزود: توسعه کشت باغ پسته به عنوان راهکاری مفید در کاهش تاثیر خشکی دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی استان، مورد توجه برنامه‌ریزان این مدیریت قرار گرفته و توسط مدیریت امور باغبانی استان با دقت در شهرستان عجب‌شیر دنبال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب‌شیر اذعان داشت: با کشت و توسعه سطح زیر کشت پسته در این شهرستان می‌توان با تولید و عرضه پسته در استان تحول قابل توجهی را در توسعه اقتصاد کشاورزی شهرستان‌های حاشیه دریاچه ارومیه شاهد بود.

انتهای پیام/60002/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول