اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی رشت خبر داد

پرده‌برداری از تندیس آتش‌نشان فداکار در رشت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت از پرده‌برداری تندیس آتش‌نشان فداکار رشت خبر داد.

پرده‌برداری از تندیس آتش‌نشان فداکار در رشت

علی مقصودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فرارسیدن هفتم مهر روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی اظهار داشت: هفتم مهر به دلیل شهادت تعدادی از آتش‌نشانان در جبهه‌های جنگ تحمیلی به عنوان روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی نامگذاری شده است و هر ساله به مناسبت این روز برنامه‌هایی در رشت برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقه غواصی آتش‌نشانان رشت

وی، صعود به قله دماوند توسط آتش‌نشانان شهر باران و برگزاری مسابقات غواصی 20 نفر از غواصان سازمان در آیتم‌های مختلف را از جمله برنامه‌ها ذکر کرد.

این مسئول، پیمایش غار آبی دانیال توسط 20 نفر از آتش‌نشانان کوهنورد برای توان‌افزایی در شرایط خاص، انجام مسابقات ورزشی فوتسال، والیبال، شطرنج، تنیس روی میز و دارت در راستای ارتقای توان جسمانی آتش‌نشانان را از دیگر برنامه‌های هفتم مهر در رشت برشمرد.

وی افزود: مانور اطفای حریق تانکر حامل مایعات قابل اشتعال نیز از جمله برنامه‌های اجرایی سازمان آتش‌نشانی رشت به مناسبت گرامیداشت هفتم مهر است.

پرده‌برداری تندیس آتش‌نشان فداکار در رشت

مقصودی با بیان این‌که در این روز بر مزار شهدا حضور می‌یابیم، تصریح کرد: پرده‌برداری از تندیس آتش‌نشان فداکار و رژه لجستیک ناوگان خودرویی و ... انجام می‌شود.

وی از بازدید کارشناسان سازمان آتش‌نشانی رشت از شش کارخانه بزرگ این شهر خبر داد و گفت: در مکاتباتی که با سازمان صنعت، معدن و تجارت داشته‌ایم از شش کارخانه بزرگ شهر رشت بازدید کرده و گزارش‌هایی را تهیه کرده‌ایم.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی رشت خاطرنشان کرد: از سال 76 هر ساختمانی که در شهر رشت ساخته می‌شود این سازمان با همکاری نظام مهندسی ساختمان طرح ایمنی برای آن‌ها صادر می‌‌کند و در پایان کار ضوابط کار مورد کنترل قرار می‌گیرد.

وی گفت: در ساختمان‌ها به دلیل رعایت نکردن استانداردها در به‌کارگیری مصالح ساختمانی به‌هنگام وقوع حریق خسارات جانی و مالی زیاد است و این نشان می‌دهد که تا چه اندازه کاربرد مصالح ساختمانی در کاهش خسارات جانی و مالی در هنگام وقوع حریق موثر است.

نقص ورودی و خروجی لوله‌های آب آتش‌نشانی در ساختمان‌های رشت / شهروندان به نزدیک‌ترین ایستگاه مراجعه کنند

مقصودی عنوان کرد: لوله‌های آب آتش‌نشانی که در ساختمان‌ها نصب می‌شود ورودی و خروجی آن‌ها دارای نواقصی است و شهروندان باید به نزدیک‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی محل خود مراجعه کنند تا نواقص لوله‌های آب در ساختمان خود را شناسایی و برطرف کنند.

وی به وقوع حوادث حریق در رشت اشاره کرد و یادآور شد: در مجموع حوادث و حریقی که در پنج ماه نخست امسال به وقوع پیوسته است، 43 نفر آسیب دیده‌اند که از این تعداد یک ‌نفر بر اثر حریق و 10 نفر در اثر وقوع حوادث جان خود را از دست دادند.

آموزش ایمنی 950 کودک در مهد کودک‌های رشت

این مسئول، نقش آموزش نکات ایمنی را در پیشگیری از حوادث و حریق مهم و اساسی خواند و خاطرنشان کرد: در تابستان امسال 950 کودک از مهدهای کودک‌ شهر رشت آموزش‌های لازم ایمنی را فرا گرفته‌اند.

وی عنوان کرد: سازمان آتش‌نشانی ظرفیت برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مهدهای کودک‌ به صورت دو ساعت متوالی در هر روز هفته برای دو مهد کودک را دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر رشت متذکر شد: مهدهای کودک‌ داخل و خارج شهر رشت برای فراگیری و استفاده از آموزش‌های رایگان می‌توانند به این سازمان مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: از سال 74 برنامه آموزش نکات ایمنی رایگان به دانش‌آموزان اول دبیرستان ارائه می‌شود که این آموزش‌ها نقش مهمی در کاهش آمار حریق و حوادث داشته است.

انتهای پیام/84002/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول