اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آتش‌نشانی قائمشهر:

عملیات آتش‌نشانان در قائمشهر سرعت می‌گیرد/ ایجاد GIS محلی در قائمشهر

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قائمشهر از آغاز شناسایی موزائیکی به منظور سرعت‌بخشی به عملیات آتش‌نشانان در قائمشهر خبر داد.

عملیات آتش‌نشانان در قائمشهر سرعت می‌گیرد/ ایجاد GIS محلی در قائمشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از قائمشهر، محمدعلی شیرسوار پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی سه عضو ستاد بحران شهرستان قائمشهر بر لزوم تکرار آموزش‌های امداد و نجات به داوطلبان و کارکنان سازمان آتش‌نشانی و هلال احمر تاکید کرد و افزود: با توجه به عقب‌ماندن از آموزش‌های به روز و مستمر باید با اهتمام و جدیت برای رفع این نقیصه اقدام کنیم.

وی با بیان این مطلب که در حوزه ستاد بحران باید وظایف هر نهاد درگیر آنالیز و شرح وظیفه‌ها برای مردم نیز تبیین و تفهیم شود، خاطرنشان کرد: باید زبان مشترکی برای اعضا مشخص شود تا در این میان، فرصت‌ها برای تفهیم امور از دست نرود و در وقت بحران هر نهادی به سرعت و با احساس حضور مقتدرانه کارگروه بالادست به انجام وظیفه ذاتی خود بپردازد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قائمشهر به ظرفیت بسیج در شهرستان قائمشهر اشاره کرد و افزود: حضور خرد و کلان در حوزه بسیج فرصت عالی برای آموزش این نیروی چشمگیر خواهد بود تا بتوان با بهره‌گیری از این قشر اعتقادی و تاثیرگذار، تعداد افراد آموزش‌یافته در بخش امداد و نجات را برای زمان بحران به حداکثر رساند.

شیرسوار با تاکید بر این موضوع که هیچ چیز برای این ستاد بالاتر از سرعت عمل به ویژه سرعت در رسیدن به محل حادثه نیست، تصریح کرد: سازمان آتش‌نشانی برای شناسایی به موقع محل حادثه نیازمند تدوین و چینش یک GIS بومی است.

وی اذعان داشت: برای انجام این طرح، شناسایی موزاییکی یا بلوکی را برای نخستین بار در مازندران آغاز کردیم که بر اساس تعریف طرح، باید تمامی مشخصات محل و دیوار و رنگ در ساختمان‌ها، زیرگذرها، کانیووها و ... در هر محل شناسایی و تدوین شود.

انتهای پیام/86008/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول