اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور انجام شد

به‌روزرسانی شبکه سیستم‌های تشخیص آتش در پارس جنوبی

مجری طرح ایمنی و آتش‌نشانی فازهای 2 و 3 پارس جنوبی از به‌روزرسانی و تعویض شبکه سیستم‌های کنترل حالت اضطراری و ایمنی و تشخیص آتش پالایشگاه دوم پارس جنوبی خبر داد.

به‌روزرسانی شبکه سیستم‌های تشخیص آتش در پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس  از عسلویه، محمدرضا همتی شامگاه پنج‌شنبه در نشست مسئولان پارس جنوبی اظهار داشت: مجتمع گازی پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار در صنعت نفت و گاز است و بیش از 44 درصد گاز کشور را تامین می‌کند.

وی افزود: رعایت مسایل ایمنی در محیط‌های کارگاهی و عملیاتی اهمیت بسیار زیادی دارد و در پالایشگاه دوم مجتمع گازی شاهد رشد و پیشرفت خوبی در مسایل ایمنی و زیست محیطی هستیم.

مجری طرح ایمنی و آتش‌نشانی فازهای 2 و 3 پارس جنوبی از به‌روز رسانی و تعویض شبکه سیستم‌های کنترل حالت اضطراری و ایمنی و تشخیص آتش پالایشگاه دوم پارس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: این امر مهم برای نخستین بار در سطح کشور در مجتمع گاز پارس جنوبی انجام شده است.

همتی تصریح کرد: سیستم‌های کنترل حالت اضطراری و ایمنی و تشخیص آتش پالایشگاه دوم از سازنده زیمنس مور و ساخت شرکت آمریکایی است و در نقاط عملیاتی مختلف صنایع نفت و گاز کشور استفاده شده است.

وی اضافه کرد: این سیستم دارای اشکالات متعددی در شبکه ارتباطی است و باعث توقف‌های تولید متعددی در سالیان گذشته در کشور شده است.

همتی گفت: اصلاح و تعویض شبکه این سیستم‌ها به همراه تعویض قطعات سخت‌افزاری و همچنین نرم‌افزاری توسط سازنده اصلی به‌عنوان راه حل در کل دنیا پیشنهاد شده است.

وی یادآور شد: متاسفانه سازنده اصلی و شرکت‌های خارجی نیز به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی از ارائه این خدمات به کشورمان امتناع می‌کردند و در کشور نیز تاکنون هیچ شرکتی موفق به اجرای این طرح نشده است.

همتی ابراز داشت: با تکیه بر دانش و توانمندی متخصصان ابزار دقیق شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی و با کار مطالعاتی و تحقیقاتی بسیار فشرده در طول دو سال گذشته موفق به تحصیل تکنولوژی تعویض و اصلاح شبکه‌های این سیستم‌ها شدیم و خوشبختانه پس از فاز تحقیقاتی و آزمایشگاهی که به‌ صورت کامل سایت اصلی را شبیه‌سازی می‌کرد اجرای کار در سایت پالایشگاه دوم با موفقیت کامل اجرا و در سرویس قرار گرفته است.

انتهای پیام/2451/ر30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول