اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره راه و شهرسازی کهنوج خبر داد

خلع‌ید 7 هکتار اراضی ملی از زمین‌خواران/ ایمن‌سازی 35 نقطه حادثه‌خیز در کهنوج

رئیس اداره راه و شهرسازی کهنوج گفت: طی دو سال گذشته با هماهنگی مراجع قضایی در این شهرستان هفت هکتار از اراضی دولتی که توسط افراد سودجو تصرف شده بود، باز پس گرفته شد.

خلع‌ید 7 هکتار اراضی ملی از زمین‌خواران/ ایمن‌سازی 35 نقطه حادثه‌خیز در کهنوج

یعقوب محمدخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهنوج اظهار داشت: اداره راه و شهرسازی کهنوج طی دو سال با هماهنگی مراجع قضایی موفق شد هفت هکتار از اراضی دولتی را که توسط افراد سودجو تصرف شده بود، باز پس بگیرد.

وی با بیان اینکه با افراد سودجو و زمین‌خوار برای منع از ادامه تصرف اخطاریه صادر کرده‌ایم و به شدت با خاطیان برخورد قانونی می‌کنیم، ادامه داد: در اجرای اصل 27  قانون اساسی و بنا به پیشنهاد نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در زمینه فروش اراضی تصرفی طبق مقررات و ضوابط اجرا شده به 50 نفر از کسانی که این زمین‌ها را تصرف کرده‌اند اخطار دادیم و موفق شدیم، پنج هکتار از املاک و اراضی را که توسط زمین‌خواران تصرف شده بود باز پس بگیریم. 

محمدخانی در مورد راه‌های احداث شده متذکر شد: احداث راه روستایی به طول 130 کیلومتر، تعریض جاده کهنوج - رودان از هر دو طرف به طول 15 کیلومتر و احداث باند دوم جاده کهنوج -جیرفت به طول 28 کیلومتر از اقدامات انجام شده در این زمینه است.   

رئیس اداره راه و شهرسازی کهنوج به اقدامات ایمنی راه‌ها اشاره کرد و اذعان داشت: خط‌کشی، نصب 10 هزار چشم گربه‌ای در راه‌ها، نصب علائم در راه‌های حوزه استحفاظی و شیار و نصب تابلو و نصب 8 هزار و 500 متر گاردیل، نرده‌پل در راه‌های حوزه استحفاظی از جمله این اقدامات است.

وی تأکید کرد: توسعه و تجهیز واحدهای مختلف اداری و ماشین‌‌آلات، احداث و بهره‌برداری مخزن قیر، استقلال و تجهیز و راه‌اندازی ادارات راه منوجان، قلعه‌گنج، رودبار و فاریاب و احداث و بهره‌برداری راهدارخانه فاریاب از جمله عملکرد واحد توسعه و خدمات اداری است.

محمد‌خانی از ایمن‌سازی 35 نقطه حادثه‌خیز در سطح شهرستان خبر داد و اذعان داشت: شانه‌سازی محورهای حوزه استحفاظی به طول 215 کیلومتر و روکش آسفالت به طول 45 کیلومتر انجام شده است.  

وی عنوان کرد: تعریض محورهای حوزه استحفاظی به طول 90 کیلومتر، احداث و بهره‌برداری از سالن ورزشی ویژه کارکنان و خرید هشت دستگاه ماشین آلات راهسازی، لودر، گریدر و کامیون از دیگر اقدامات انجام شده اداره راه و شهر سازی کهنوج است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی کهنوج احداث و بهره‌برداری ساختمان بخشداری مرکزی، احداث و بهره‌برداری استخر شنا ویژه بانوان، احداث و بهره‌برداری سالن ورزشی ویژه بانوان و احداث و اعطای مسکن مهر 350 واحدی را از جمله عملکرد واحد مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی این شهرستان عنوان کرد.

انتهای پیام/80008/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول