اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد مسکن فارس هشدار داد

بروز پدیده زمین خواری در برخی از روستاهای فارس

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس نسبت به بروز پدیده زمین خواری در برخی از مناطق روستایی این استان هشدار داد.

بروز پدیده زمین خواری در برخی از روستاهای فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، مهندس مصطفی هاشمی با بیان اینکه این پدیده در برخی از روستاهای شهرستان شیراز در حال شکل‌گیری است اظهار داشت: در برخی از مناطق روستایی در یک معبر یا گذر بیش از 25 تا 30 بنگاه ایجاد شده است و این نشانگر رونق فعالیت‌های دلالی در خرید و فروش زمین‌های روستایی است.

وی با بیان اینکه نزدیکی این روستاها به شیراز موجب ایجاد تقاضا برای این اراضی می‌شود ادامه داد: سودجویان با تفکیک منابع ملی و خرید و فروش اراضی روستایی سودهای کلان می‌برند.

این مسئول اضافه کرد: دلالان با تفکیک غیرقانونی اراضی و دادن وعده صدور سند، یا تبانی با برخی افراد، این اراضی را به فروش می‌رسانند و موجب ایجاد مشکل برای سازمان‌هایی مانند بنیاد مسکن که قصد اجرای طرح‌های عمران روستایی را دارند می‌شوند.

هاشمی اذعان داشت: در برخی از مناطق روستایی شهرستان شیراز قطعات زمین در مساحت 60 متر مربع تفکیک، واگذار و ساخته شده و محلات فقیرنشین شبیه به زاغه و آلونک‌های محقر ایجاد شده است که در آینده این مناطق به مراکز بروز ناهنجاری‌های اجتماعی تبدیل می‌شوند.

وی تصریح کرد: بخشداری‌ها و دهیاری‌های این مناطق باید با حساسیت و رسیدگی به تخلفات، زمینه از بین رفتن زمین‌خواری در این مناطق روستایی را فراهم و بنیاد مسکن را در اجرای طرح‌های عمران روستایی یاری کنند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس ادامه داد: در برخی از مناطق روستایی شهرستان شیراز حتی در زیر خطوط انتقال برق فشار قوی نیز اراضی متعلق به دولت تفکیک و ساخته شده و افراد در آن ساکن هستند که منجر به بروز مشکلات عدیده برای این خانواده‌ها می‌شود.

انتهای پیام/2448/صا/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول