اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان خبر داد

حذف نقاط حادثه‌خیز در توسعه راه‌های استان همدان

استاندار همدانبا تاکید بر اینکه برای توسعه راه‌های استان نقاط حادثه‌خیز حذف شدند، گفت: جاده‌های استان بازسازی و برای دسترسی به تهران تسهیل شده است.

حذف نقاط حادثه‌خیز در توسعه راه‌های استان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد ظهر امروز در آئین افتتاح مرکز هوانوردی عمومی غرب کشور در همدان با بیان اینکه استان همدان یکی از استان‌های ویژه کشور است، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های استان همدان وجود ظرفیت‌های گردشگری و توریستی است که مدنظر مسئولان استانی و کشوری قرار دارد.

وی ادامه داد: در راستای پیشبرد اهداف توسعه، استان نیازمند زیرساخت‌ برای دسترسی آسان به دیگر نقاط کشور است که این زیرساخت‌ها تاکنون در استان ایجاد شده است.

* فرودگاه همدان قادر به پذیرش بزرگ‌ترین هواپیماهای کشور است

استاندار همدان تصریح کرد: فرودگاه همدان با قابلیت انجام پروازهای داخلی و خارجی در کمتر از موعد مقرر پیش‌بینی، آماده شد و امروز باند فرودگاه همدان قادر به پذیرش بزرگ‌ترین هواپیماهای موجود در کشور است.

وی اضافه کرد: جاده‌های استان بازسازی و برای دسترسی به تهران تسهیل شد و در راستای توسعه ناوگان عمومی و تسهیل در تردد وسایل نقلیه، آزاد راه همدان به ساوه افتتاح شد.

آزاد در ادامه با اشاره به اینکه برای توسعه راه‌های استان نقاط حادثه‌خیز حذف شدند، بیان داشت: زمان دسترسی به مرکز کشور بسیار کم شد و با ایجاد زیر ساخت‌های مختلف، امکان ورود گردشگر بیشتر به همدان فراهم شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه زیر سازی راه آهن همدان تهران تمام شده است، اذعان کرد: مشکلاتی در تهیه ریل وجود دارد که از کشورهای مختلف به تأمین آن مبادرت شده‌ است.

استاندار همدان گفت: راه‌های دسترسی به استان‌های کرمانشاه، کردستان، زنجان، قزوین و مرکزی چهار بانده شد و با حذف نقاط حادثه‌خیز امکان حضور بیشتر سرمایه‌گذار و گردشگر در همدان فراهم شده است.

وی اضافه کرد: در استان همدان به این چند مورد سرمایه‌گذاری رضایت نمی‌دهیم و باید سرمایه‌گذاران بیشتری جذب شود.

* سازمان حج و زیارت با بهانه گیری از پرواز حج تمتع در همدان سر باز زد

آزاد در ادامه با بیان اینکه هیچ مشکل پروازی در فرودگاه همدان نداریم، خاطرنشان کرد: سازمان حج و زیارت با بهانه اینکه هواپیماهای مورد پذیرش عربستان را در کشور نداریم، اجازه پرواز حج تمتع به همدان را ندادند.

وی افزود: استان همدان درباره انجام پروازهای حج تمتع کار خود را به خوبی انجام داده اما گلایه‌ ما از سازمان حج و زیارت این است که از اول به ما نگفتند امکان پرواز را نمی‌دهند.

استاندار همدان ادامه داد: بعد از تحمل سختی‌های فراوان برای ایجاد زیر ساخت‌ها و خرید تجهیزات لازم در روز آخر وقتی دیدند که کار تمام شده با بهانه عدم پذیرش عربستان از پرواز حج تمتع از فرودگاه همدان جلوگیری کردند.

وی در ادامه با گلایه‌مندی از شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: فرودگاه همدان با سرمایه‌گذاری زیاد و بدون هیچ مشکل فنی آماده انجام پرواز است، در حالی که شرکت فرودگاه‌های کشور پروازهای همدان را انجام نمی‌دهد.

آزاد اضافه کرد: شرکت علیصدر وارد کار شده و پرواز مشهد را انجام می‌دهد و به زودی پرواز کیش و تهران را نیز راه اندازی می‌کنیم و  در صورت استقبال مردم، پروازهای خارجی نیز انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: اگر حتی کسی به ما کمک نکند با استفاده از ظرفیت خود استان خطوط پروازی مختلف را راه‌اندازی می‌کنیم تا دیگران از همدان الگو بگیرند.

انتهای پیام/89019/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول