اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خبر داد

اجرای 773 برنامه محوری در هفته دفاع مقدس

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس از اجرای 773 برنامه محوری در هفته دفاع مقدس در استان همدان خبر داد.

اجرای 773 برنامه محوری در هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدجواد زمردیان پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال در سطح استان، 773 برنامه محوری توسط 28 سازمان، نهاد و ستاد شهرستانی، برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه شکل‌گیری این برنامه‌ها بیشتر به سمت قشر جوان و نوجوان است، افزود: برنامه‌هایی که کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌ها در نظر گرفته‌اند، برای کودکان، نوجوانان و جوانان استان قابل توجه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان به نحوه تقسیم‌بندی برنامه‌های این هفته اشاره کرد و گفت: از این 773 برنامه، 678 برنامه فرهنگی، 73 برنامه ورزشی و 22 برنامه نظامی است.

وی افزود: از 28 سازمان، نهاد و ستاد شهرستانی، سه دستگاه سپاه انصارالحسین(ع)، اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ترتیب سه دستگاهی هستند که بیشترین و باکیفیت‌ترین برنامه را در هفته دفاع مقدس ارائه داده‌اند.

زمردیان با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس یادآور استقامت، ایثار و پایمردی نسلی است که در سایه ایمان به خدا است، یادآور شد: زرمندگان با وحدت کلمه و اعتقاد راسخ به انقلاب اسلامی و رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حماسه‌های بی‌بدیل آفریدند.

وی ادامه داد: در آستانه سی و سومین سالروز هفته دفاع مقدس در سال جاری، در راستای بزرگداشت هرچه با شکوه‌تر این رویداد کم‌نظیر تاریخ ایران اسلامی، این هفته با عنوان درس‌ها و عبرت‌هایی ا ز وقایع جنگ تحمیلی نامگذاری شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان ابراز داشت: در همین راستا اهداف و سیاست‌های 12گانه از سوی ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شده تا برنامه‌های بزرگداشت در استان و شهرستان‌ها حول محورهای این اهداف تبیین و اجرایی شود.

وی بخشی از این سیاست‌ها و اهداف 12 گانه را برشمرد و خاطرنشان کرد: تبیین نقش اقتدار، وحدت، همبستگی ملی و مشارکت عمومی در برابر بیگانگان، تقویت خودباوری، توجه دادن به نظام فرهنگی کشور به ویژه فرهنگ غنی دفاع مقدس بخشی از اهداف و سیاست‌های 12 گانه برا ی برگزاری بزرگداشت هفته دفاع مقدس است.

زمردیان تبیین درس‌ها و عبرت‌های جنگ تحمیلی در دوران دفاع مقدس و بکارگیری آن در دوران کنونی، استفاده بهینه از روش‌های تبلیغات و اطلاع‌رسانی در زمان‌های مناسب و بهره‌مندی از فضای مجازی الکترونیکی در جذابیت برنامه‌ها را از دیگر بخش‌های سیاست‌های 12 گانه ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد.

وی اظهار کرد: اتفاقی که در سال‌های دفاع مقدس افتاد این درس را داد که هرجا اقتدار و وحدت و همبستگی ملی باشد از مشکلات و مصائب و شرایط سخت به خوبی می‌توان عبور کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با بیان اینکه دفاع مقدس تکه‌ای از تاریخ اسلام و اوج انتظارات ملت ایران است، تصریح کرد: دفاع مقدس نه تنها برای ملت ایران منشأ خیر و برکت است بلکه به برکت آن برخی از ملل جهان از متد حماسی ملت ایران و این جهاد بزرگ بهره می‌گیرند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به مهمترین برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس اشاره و بیان داشت: در این هفته برنامه‌هایی از جمله غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری شب خاطره، تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در سطح استان برگزار می‌شود.

زمردیان همچنین از برگزاری همایش نخستین پاسخ به مناسبت اولین تهاجم هوایی رژیم بعثی به پایگاه سوم شکاری نوژه با حضور فرماندهان عالی‌رتبه ارتش، سپاه پاسداران و پیشکسوتان نیروی هوایی در 31 شهریور ماه در باغ موزه دفاع مقدس خبر داد.

وی ادامه داد: شهرستان‌های رزن و بهار به عنوان منظم‌ترین شهرستان‌های استان هستند که برنامه‌های دقیق با زمان‌بندی مناسب و مشخص برای این هفته ارائه کرده‌اند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: در این هفته از صدا و سیمای مرکز همدان برنامه‌های مختلفی در قالب 12 برنامه در خصوص هفته دفاع مقدس پخش می‌شود.

وی همچنین از رونمایی مستند «هفت نابخشوده» در هفته دفاع مقدس خبر داد.

شایان ذکر است در پایان این نشست از پوستر دفاع مقدس رونمایی شد.

انتهای پیام/89024/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول