اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان دشتستان خبر داد

تولید روزانه 202 تن پسماند شهری در دشتستان

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان دشتستان از تولید روزانه 202 تن پسماند شهری در دشتستان خبر داد.

تولید روزانه 202 تن پسماند شهری در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، صادق پورسالم ظهر امروز در نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان دشتستان اظهار داشت: مدیریت پسماند از مسائل اساسی است که در مباحث مدیریت شهری باید توجه اساسی به آن داشته باشیم و در این زمینه اقدامات اساسی انجام دهیم.

وی افزود: پسماندهای شهری در واقع نوعی انرژی هستند که بابت تولید آنها هزینه صرف کرده‌ایم و نتوانسته‌ایم از آنها استفاده مطلوب را داشته باشیم و مجبور به پرداخت هزینه‌های سنگین برای دفع آنها از محیط پیرامون زندگی خود هستیم.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: آشنایی با روش‌های مدیریت پسماند از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و با استفاده از این روش‌ها می‌توانیم پسماندها را به نحوی مدیریت کنیم که برای ما درآمدزایی داشته باشند.

پورسالم بیان داشت: رعایت لایه‌های مدیریت پسماند در حوزه‌های شهری و روستایی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و از این طریق می‌توان بخشی از سرمایه‌های صرف شده را مجددا به چرخه اقتصاد کشور برگشت داد.

وی اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و آمار اعلامی شهرداری‌های مناطق مختلف دشتستان روزانه بالغ بر 202 تن پسماند در این شهرستان تولید می‌شود و طبق این آمار سرانه تولید پسماند هر دشتستانی حدود 1.5 کیلوگرم در روز است.

این مسئول اذعان داشت: سرانه تولید پسماند در مرکز شهرستان 1.2 کیلوگرم در روز است و این آمار در مرکز استان 800 گرم و در سطح ملی 600 گرم در روز است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان دشتستان عنوان کرد: کاهش سطح تولید پسماندهای شهری از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و شهرداری‌ها می‌توانند در این زمینه نقش اساسی ایفا کنند.

پورسالم بیان داشت: اصلاح الگوی مصرف از راهکارهای موثر در کاهش میزان تولید پسماندهای شهری است و بر اساس برآوردهای صورت گرفته با اصلاح الگوی مصرف می‌توانیم سرانه تولید پسماند هر دشتستانی را 50 درصد کاهش دهیم.

وی متذکر شد: سامان‌دهی روند دفن زباله‌های شهری و استفاده از شیوه‌های اصولی دفن زباله‌های شهری از مسائلی است که با جدیت باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2452/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول