اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد مازندران:

تسهیلات توانمندسازی مددجویان پلکانی پرداخت می‌شود

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: وام‌های اشتغال بر اساس توان مددجویان در چند مرحله پرداخت می‌شود که این تسهیلات از دو تا سه میلیون تومان آغاز و تا 30 میلیون تومان ادامه می‌یابد.

تسهیلات توانمندسازی مددجویان پلکانی پرداخت می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ابراهیم باغبانی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران ظهر امروز در همایش هم‌اندیشی پایدارسازی مشاغل خرد در مازندران (خوداشتغالی و مشاغل خانگی) که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، اساتید دانشگاهی و کارآفرینان برتر این بخش برگزار شد، اظهار داشت: کمیته امداد در کشور، مشاغل خرد، خانگی و خوداشتغالی را در کشور ابداع کرده است.

وی با بیان اینکه تنها دستگاهی که در کشور بانی این امر بود و سرمایه‌های گران‌سنگی را در این بخش به دست آورده است، کمیته امداد بوده است، تصریح کرد: کار کمیته امداد، کار شرافتمندانه از نظر حضرت امام (ره) بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران با اشاره به اینکه دولت‌های مختلف نیز در این بخش با کمیته امداد حضرت امام همراهی کردند، افزود: دولت و مجلس نیز در این زمینه پای کار آمدند به طوری که سهم اشتغال کمیته امداد 50 درصد در کل بخش‌ها بوده است.

وی ابراز داشت: سهم 50 درصدی نیز با توجه ویژه مسئولان ملی در این بخش به حدود 70 درصد رسیده است.

باغبانی در ادامه با اعلام اینکه در سال 90 حدود 12 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد در استان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته فرصت شغلی ایجاد شده برای مددجویان توسط کمیته امداد در مازندران 11 هزار فرصت شغلی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه امسال نیز در قالب بودجه 92 اعتبارات خوبی تخصیص یافته است، گفت: به دلیل عملکرد موفق کمیته امداد، اشتغال روستاها نیز به کمیته امداد واگذار شده است.

مدیرکل کمیته امداد مازندران کارشناسی مجدد توسعه مشاغل خانگی، مشاغل خرد را از رویکردهای جدی و جدید کمیته امداد برشمرد و ابراز داشت:  فعالیت کمیته امداد در حوزه اشتغال و پایدارسازی شامل شناسایی مهارت‌ها، هدایت شغلی، اشاعه فرهنگ کار، درآمد پایدار، فراگیری اشتغال در تمام بخش‌ها، افزایش سرانه درآمد، خدمات هدفمند، خودکفایی مددجویان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به عنوان کارشناس و مددکار اجتماعی که در این حوزه فعالیت کردم، اعتقاد دارم در مازندران مشکل کار نداریم بلکه مشکل فرهنگ کار داریم، ادامه داد: پدیده‌ی بیکاری در مازندران شایسته نیست.

باغبانی با اعلام اینکه هنوز ظرفیت‌های کمیته امداد برای بخش خصوصی معرفی نشده است، بیان داشت: سالمندان طرح شهید رجایی نیز بعضا دارای توانمندی‌هایی هستند که می‌توانند در درآمد خانواره‌ها موثر باشند.

وی امکانات اجرایی ‌شدن طرح توسعه مشاغل خرد را منابع عمومی کمیته امداد، وصول اقتصاد وام‌های خوداشتغالی، درآمدهای عمومی، کمک‌های مردمی و امکانات مجتمع اقتصادی کمیته امداد برشمرد و اضافه کرد: باید شلاق فقر از جامعه رخ بربنندد چون فقر افراد را گیج می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران به تشریح فرآیند ایجاد فرصت‌های شغلی پرداخت و گفت: وام‌های اشتغال بر اساس توان مددجویان در چند مرحله پرداخت می‌شود که این تسهیلات از دو تا سه میلیون تومان آغاز و تا 30 میلیون تومان ادامه می‌یابد.

وی در ادامه با اعلام اینکه در طرح‌های خواشتغالی هدف اقتصادی مطرح است، افزود: در سال ‌جاری وام‌های تلفیقی کمیته امداد به 30 میلیون تومان رسیده است و برای توسعه کشاورزی نیز این تسهیلات به 30 میلیون تومان رسیده است.

باغبانی طرح‌ها و تسهیلات اشتغالزایی ویژه مددجویان را در بخش‌های کارانگیزی، توان‌افزایی، خودکفایی برشمرد و اظهار داشت: این تسهیلات از 20 میلیون ریال تا 300 میلیون ریال را شامل می‌شود.

وی با برشمردن ظرفیت فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی مددجوی کمیته امداد با تعداد 6 هزار فارغ‌التحصیل تصریح کرد: امسال نیز 3 هزار دانشجوی در حال تحصیل از خدمات حمایتی و فرهنگی کمیته امداد استان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد مازندران درباره طرح توسعه اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر که به کمیته امداد واگذار شده است، نیز خاطرنشان کرد: در مازندران 18 هزار نفر برای بهره‌مندی از تسهیلات و توسعه اشتغال ثبت‌نام کردند.

وی در ادامه با تاکید بر سیاست خروج سالانه 10 درصد از مددجویان از چرخه مستمری‌بگیری کمیته امداد در قالب طرح‌های توانمندسازی، گفت: براساس این سیاست باید آمار مددجویان کاهش پیدا کنند.

باغبانی توسعه آموزش فنی ‌و حرفه‌ای در بخش‌های از راه دور، بلندمدت، ترویجی و کوتاه‌مدت را از سیاست‌های کمیته امداد برشمرد و اظهار داشت: در این بخش مازندران رتبه نخست کشور را به دست آورده است.

وی شناسایی نیاز بازار خارج از کشور را نیز از ماموریت‌های دیگر کمیته امداد برشمرد و افزود: در بخش اشتغال مددجویان در قالب فرش بافی، دار قالی توسط کمیته امداد نصب و آماده می‌شود و تسهیلاتی نیز به افراد ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با تاکید بر نظارت مستمر کمیته امداد بر حسن اجرای طرح‌ها برای افرادی که از تسهیلات بهره‌مند شدند، خاطرنشان کرد: در سال 700 تا 800 میلیون تومان برای نظارت بر طرح‌های اشتغال و کارآفرینی هزینه می‌شود.

وی از راه‌اندازی کلینیک مشاوره و نظارت بر طرح‌های اشتغال در کمیته امداد مازندران خبر داد و بیان داشت: 30 تا 35 هزار طرح خوداشتغالی در کمیته امداد استان اجرایی می‌شود.

باغبانی با تاکید بر اینکه مهندسی و تهیه نقشه جامع در حوزه اشتغال از ضرورت‌های کمیته امداد در مازندران است، از تعریف 230 عنوان شغلی در این بخش خبر داد.

این مسئول هدایت شغلی در حوزه اشتغال را از اولویت‌های کمیته امداد برشمرد و به موضوع ورود میلیونی گردشگران به استان اشاره کرد.

وی در همین ارتباط خاطرنشان کرد: طرح‌های متناسب با حوزه توریست و گردشگری توسط کمیته امداد می‌تواند بازتعریف شود.

انتهای پیام/2296/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول