اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد امام خمینی کاشان خبر داد

پرداخت 3.8 میلیارد ریال حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان کاشان

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان از پرداخت بیش از 3 میلیارد و 800 میلیون ریال حق بیمه تأمین اجتماعی خانواده‌های تحت حمایت این کمیته در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

پرداخت 3.8 میلیارد ریال حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان کاشان

حسن اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: این مبلغ بابت حق بیمه 773 خانوار پرداخت شده است که 192 نفر از آنها شامل مجریان طرح‌های اشتغالزایی و 581 نفر نیز جزو قشر زنان سرپرست خانوار هستند.

وی با اشاره به افزایش 35 درصدی پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی کمیته امداد امام خمینی کاشان برای مددجویان این کمیته نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته تصریح کرد: با ورود بیمه‌های تأمین اجتماعی تحول بزرگی در کاهش هزینه‌های درمانی مددجویان، اقتصاد خانواده‌ها ‌و توانمندی آنها ایجاد شده است.

به گفته وی، اجرای طرح بیمه تأمین اجتماعی از سری برنامه‌های توانمندسازی مددجویان این نهاد و یکی از شیوه‌های خروج تدریجی مددجویان از وابستگی در چرخه حمایت است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) کاشان تحقق عدالت اجتماعی، ایجاد امنیت در جامعه، همبستگی اجتماعی، رفع فقر و محرومیت را از مهم‌ترین تأثیرات بهره‌مندی مددجویان کمیته امداد از بیمه‌های اجتماعی برشمرد.

اسماعیلی در ادامه اعطای تسهیلات در قالب وام کارگشایی به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد را یکی دیگر از راهکارهای توانمندسازی به منظور فراهم کردن زمینه‌های ظهور و بروز توانایی‌ها و استعدادهای بالقوه مددجویان دانست.

این مسئول تأکید کرد: با اعطای این تسهیلات و راه‌اندازی کارگاه‌های خانگی مددجویان به سمت و سوی اشتغال، اشتغال‌زایی، خودکفایی و در نتیجه خروج از چرخه حمایتی سوق داده می‌شوند.

وی متذکر شد: در حال حاضر 6 هزار و 870 خانوار با جمعیتی حدود 12 هزار نفر زیر پوشش خدمات کمیته امداد کاشان هستند. 

انتهای پیام/2406/ک20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول