اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

امامزادگان محل تقویت فرهنگ ولایتمداری است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه معارف دینی باید در جامعه اسلامی تقویت شود، گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه محل تقویت فرهنگ ولایت‎پذیری و ولایتمداری هستند.

امامزادگان محل تقویت فرهنگ ولایتمداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری بعدازظهر امروز در همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان اظهار داشت: زائران وقتی مشرف به زیارت امامزادگان و ائمه اطهار (ع) می‎شوند باید وجود خود را از معارف دینی غنی کنند، چراکه راه سعادت بشر از این طریق میسر می‎شود.

وی با بیان اینکه یکی از خواسته‎های مقام معظم رهبری تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است از متولیان و دست‎اندرکاران امامزادگان خواست تا در این راستا تلاش کنند تا این مطالبه معظم‎له بر زمین نماند.

ایران به عنوان پایگاه تبلیغ اسلامی در جهان شناخته شده است

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر مودت اهل بیت (ع) در دل انسان‎ها زیاد شود راه رسیدن به خدا را پیدا خواهند کرد، افزود: اهل‎بیت (ع) نشانه‎هایی هستند که راه درست را به مردم نشان می‎دهند تا  به بیراهه نروند.

طاهری با بیان اینکه برنامه‎های دهه کرامت باید زینده این ایام باشد، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به برکت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) به عنوان پایگاه تبلیغ اسلامی در جهان شناخته شده است بنابراین باید تلاش شود فرهنگ دینی و اعتقادی که همواره کشور ما را از گردونه‎های سخت عبور داده به سایر نقاط مختلف دنیا صادر کنیم.

وی بیان داشت: ایران از ابتدا که با اسلام آشنا شد در مسیر اهل‎بیت (ع) حرکت کرد و پناهگاه امامزادگان و نوادگان امام معصوم (ع) بوده است لذا باید همواره خاندان عصمت و طهارت مورد تکریم قرار بگیرند و چراغ راه امت اسلامی باشند.

امت اسلامی باید سبک زندگی اهل بیت (ع) را سرلوحه خود قرار دهد

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امت اسلامی باید سبک زندگی اهل بیت (ع) را سرلوحه خود قرار دهد تا در مسیر سبک اسلامی قرار بگیرد، ابراز داشت: سبک زندگی اسلامی یکی از دغدغه‎ها و مطالبات مقام معظم رهبری است که برای رسیدن به آن همه باید خود را مکلف بدانند.

طاهری از تمامی کسانی که در راستای فعالیت‎های فرهنگی و تبدیل بقاع به قطب فرهنگی تلاش می‎کنند قدردانی کرد و بیان داشت: در مجلس تلاش خواهیم کرد تا برای امامزادگان و بقاه متبرکه و نهادهای فرهنگی تصمیمات خوبی اتخاذ شود.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول