اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس:

آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی حامی ولایت و ولایتمداری بود

دبیر مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس گفت: آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی به مانند کوهی راسخ از ولایت و ولایتمداری حمایت کردند.

آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی حامی ولایت و ولایتمداری بود

عباس قائدرحمت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دورود با ابراز تأسف و تأثر از درگذشت آیت‌الله سید حسن طاهری خرم‌آبادی اظهار داشت: درگذشت این عالم بزرگ و گرانقدر برای جامعه مسلمانان و مردم استان لرستان یک ضایعه بزرگ است، چراکه ایشان از بزرگان دین و مذهب بوده‌اند و جا دارد، ارتحال جانسوز این عالم ربانی را به مقام معظم رهبری و مردم ولایت‌مدار استان لرستان تسلیت عرض کنم.

وی با ستایش از شخصیت آیت‌الله سید حسن طاهری خرم‌آبادی خاطرنشان کرد: به واقع چنین شخصیت‌های بزرگی را کم داریم که در طول انقلاب به مانند کوهی راسخ از ولایت و ولایت‌مداری حمایت کردند و همیشه ایشان زبان زد عام و خاص بودند.

دبیر مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس اذعان داشت: هیچگاه مسائل سیاسی در عملکرد آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی تأثیرگذار نبوده و همیشه به عنوان الگوی بسیار خوب برای مردم شریف استان لرستان بودند، بنابراین به عنوان نماینده مردم دو شهر دورود و ازنا و همچنین دبیر مجمع نمایندگان استان لرستان این ضایعه اسفناک را به همه مردم استان لرستان و خانواده ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

لازم به ذکر است، حضرت آیت‌الله سید حسن طاهری خرم‌آبادی در روز اول خرداد ماه سال 1317 هجری شمسی در خرم‌آباد به دنیا آمد.

براساس این گزارش، عضویت‌ در مجلس‌ خبرگان‌ به‌ نمایندگی‌ از مردم‌ لرستان‌، عضویت‌ در جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، عضویت در میان فقهای شورای نگهبان قانون اساسی، نمایندگی‌ امام‌ در امور حج‌ و زائران‌ بیت‌الله‌ الحرام‌، نمایندگی‌ حضرت‌ امام‌ در سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در سال‌ 1360، نمایندگی‌ امام‌ در پاکستان‌، عضویت‌ در مجلس‌ خبرگان‌ رهبری‌ و عضویت‌ در هیئت‌ رئیسه آن‌، امامت‌ جمعه‌ موقت‌ تهران‌ با حکم‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ و... از جمله مسئولیت‌های این استاد برجسته حوزه علمیه قم بود.

حضرت آیت‌الله سید حسن طاهری خرم‌آبادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز گذشته دارفانی را وداع گفت.

ایشان که مدتی به علت بیماری در بیمارستان بستری بود، در بیمارستان شهید بهشتی قم به دیار حق شتافت.

روحش شاد و یادش گرامی باد

انتهای پیام/2304/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول