اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش همدان خبر داد

افزایش 3 درصدی دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی در همدان

مدیرکل آموزش و پرورش همدان از افزایش سه درصدی دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی در استان خبر داد و گفت: 26 هزار و 34 نفر در کلاس اول ابتدایی ثبت نام کرده‌اند.

افزایش 3 درصدی دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس حسنی‌محتشم ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش همدان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای آغاز سال تحصیلی جدید و پروژه مهر اظهار داشت: روز 31 شهریورماه همزمان با سراسر کشور، جشن شکوفه‌ها و جوانه‌ها را برای دانش‌آموزان برگزار می‌کنیم.

وی از افزایش سه درصدی دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی در استان خبر داد و تصریح کرد: برای سال تحصیلی جدید، 26 هزار و 34 نفر در کلاس اول ثبت نام کردند که استقبال عشایر نیز برای ثبت نام دانش‌آموزان امسال خوب بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اصلاح تابلو‌های مدارس ابراز داشت: در مناطقی که نظام دوره‌ای به تفکیک تغییر کرده بود تابلو‌های مدارس نیز با کمترین هزینه‌ای تغییر کرد

وی یادآور شد: حل مشکل سرویس‌های بهداشتی که در مدارس مختلط  وجود دارد در دستور کار اداره کل تعمیر، تجهیز و نوسازی استان قرار گرفته است.

حسنی‌محتشم به چگونگی برنامه‌ریزی برای آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و بیان داشت: برای انجام پروژه مهر کمیته‌های مختلفی در سطح آموزش و پرورش شکل گرفت تا بتوانند با اجرای برنامه‌های مفید یادگیری مطلوب را در مدارس بالا ببرند.

وی با اشاره به فضای ذهنی موجود در جامعه مبنی بر عدم پاسخگویی آموزش و پرورش به مقوله تحصیلی و تربیتی گفت: به همین خاطر اولیا اقدام به گرفتن کلاس‌های خصوصی و یا تقویتی برای فرزند خود می‌کنند به طوری که حتی پایین‌ترین قشر جامعه نیز با مشقت فراوان و با تکیه بر این ذهنیت غلط، به آموزش در فضا‌های خصوصی تکیه می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: برای ایجاد فضای ذهنی مناسب در جامعه نسبت به آموزش و پرورش، امسال المپیاد‌های مختلف دانش‌آموزان را به سازمان‌های خصوصی واگذار کردیم.

وی گفت: این در حالی بود که تمام رتبه‌های تک‌رقمی در المپیاد‌ها و کنکور مربوط به مدارس دولتی بوده که این نشان از کیفی بودن آموزش‌ها در آموزش و پرورش دارد.

حسنی‌محتشم به بحث هوشمندسازی مدارس اشاره و افزود: به خاطر هوشمندسازی مدارس 70 نفر از دانش‌آموزان در کشور معدل 20 را کسب کردند که از این تعداد 16 دانش‌آموز مربوط به استان همدان بوده است.

وی با اشاره  به بحث نماز و برگزاری نماز جماعت در مدارس گفت: برای سال تحصیلی جدید به دنبال ایجاد برنامه‌های مفید فرهنگی در این راستا هستیم.

انتهای پیام/89007/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول