اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز

اختتامیه جشنواره ملی "انگور، اقتصاد و سلامتی" برگزار می‌شود

عصر امروز مراسم اختتامیه جشنواره ملی "انگور، اقتصاد و سلامتی" برگزار می‌شود.

اختتامیه جشنواره ملی "انگور، اقتصاد و سلامتی" برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ساعت 20 امروز مراسم اختتامیه جشنواره ملی "انگور، اقتصاد و سلامتی" برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه با سخنرانی مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی ساعت 20 امروز برگزار شده و در انتهای مراسم اختتامیه از یک نفر کارآفرین نمونه خانم، یک نفر باغدار نمونه آقا و یک کارخانه‌دار نمونه تجلیل خواهد شد.

نخستین جشنواره ملی "انگور، اقتصاد و سلامتی" از 20 شهریور در کیلومتر 9 جاده سرو ارومیه به مدت یک هفته آغاز به کار کرد و امروز مراسم اختتامیه این جشنواره برگزار می‌شود.

نخستین روز این جشنواره با برگزاری یک همایش یک روزه تحت عنوان "انگور ثروت پنهان" با حضور میهمانان استانی و کشوری و ارائه سخنرانی اساتید به مدت یک روز در سالن جهاد کشاورزی برگزار شد.

این جشنواره ترکیبی از برنامه‌های مختلف از جمله استحصال شیره انگور، پخت و پز دوشاب، تهیه کشمش، پهن کردن ورزن و خشک کردن سبزه بوده که در محل جشنواره به صورت زنده انجام شد.

سوغات‌های آذربایجان غربی، صنایع دستی استان و انواع فرآورده‌های محصول انگور در محل این جشنواره به نمایش گذاشته ‌شد.

کنسرت موسیقی محلی نیز هر روز اجرا شده و از ساعت 18 بعدازظهر تا ساعت 23 مراسمات آیینی و سنتی، موسیقی محلی آذربایجان غربی در معرض نمایش گذاشته شد.

دو دستگاه اتوبوس از ساعت 17 تا 23 شب توسط شهرداری ارومیه و سازمان اتوبوس رانی در میدان انقلاب پیش‌بینی شده بود که به صورت رایگان کار جابه‌جایی مسافران، میهمانان و همشهریان را به محل جشنواره به صورت رفت و برگشت انجام داد.

تبلیغات محیطی و پوششی در محل جشنواره انجام شده و راهنما در این محل مستقر بوده و اطلاعات کامل و جامع به مهمانان داده ‌شد.

برگزاری جشنواره‌های انگور در معرفی ظرفیت‌های کشاورزی آذربایجان غربی و اشاعه رسم و رسوم سنتی منطقه آذربایجان غربی از جمله مراسم شیره‌پزی (دوشاب)، ورزن، میلاخ و کشمش بسیار حائز اهمیت است.

باید توجه بیشتری از طرف مسئولان استانی برای تداوم و برگزاری جشنواره‌های ملی انگور در آذربایجان غربی صورت گیرد تا این جشنواره بتواند در رونق کشت انگور و توسعه اقتصاد کشاورزی استان، توسعه و ترویج فرهنگ انگور و معرفی ظرفیت‌های تولیدی آذربایجان غربی در کشت و برداشت انگور، توسعه گردشگری کشاورزی آذربایجان غربی و معرفی رسم و رسوم دیرینه و با قدمت آذربایجان غربی موثر باشد.

انتهای پیام/61005/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول