اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی اعلام کرد

تداوم برگزاری جشنواره ملی انگور برای معرفی آیین‌های سنتی

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: جشنواره ملی انگور در تقویم زمانی ثبت ملی کشور شناسانده شده و هر سال به طور مستمر در راستای معرفی آیین‌های سنتی آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.

تداوم برگزاری جشنواره ملی انگور برای معرفی آیین‌های سنتی

حسین امامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: نخستین جشنواره ملی «انگور، اقتصاد و سلامتی» از 20 شهریورماه آغاز به کار کرده و تا 26 شهریورماه سال‌جاری به مدت یک هفته در کیلومتر 9 جاده سرو ارومیه در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: روز نخست این جشنواره با همایش یک‌روزه «انگور ثروت پنهان» با حضور میهمانان استانی و کشوری و ارائه سخنرانی اساتید به مدت یک‌روز در سالن جهاد کشاورزی برگزار شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی آذربایجان غربی ادامه داد: مراسم افتتاحیه این جشنواره در یکی از باغات انگور ارومیه انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره ترکیبی از برنامه‌های مختلف از جمله استحصال شیره انگور، پخت و پز دوشاب، تهیه کشمش، پهن کردن ورزن و خشک کردن سبزه بوده که در محل جشنواره به صورت زنده انجام می‌شود.

امامی ادامه داد: برنامه‌های آیینی و سنتی این جشنواره مورد استقبال گردشگران، اعضای تور و مردم آذربایجان غربی قرار گرفته است

وی تصریح کرد: در محل جشنواره سوغات‌های آذربایجان غربی، صنایع‌دستی استان و انواع فرآورده‌های محصول انگور به نمایش گذاشته می‌شود.

امامی افزود: کنسرت موسیقی توسط هنرمندان استانی و کشوری اجرا شده و از ساعت 18 بعد از ظهر تا 23 مراسم آیینی و سنتی، موسیقی محلی آذربایجان غربی در معرض نمایش گذاشته می‌شود.

وی یادآور شد: اطلاع‌رسانی کامل این جشنواره انجام شده و از روز گذشته برنامه‌های جشنواره از طریق صدا و سیما به صورت زیرنویس به اطلاع همشهریان و میهمانان آذربایجان غربی می‌رسد.

امامی ادامه داد: پلاکاردهایی در دفاتر خدمات مسافرتی، هتل‌ها، مراکز و غرفه‌های گردشگری آذربایجان غربی نصب شده و در معرض دید قرار گرفته تا گردشگران در ایام فراغت از برنامه‌های جشنواره استفاده کنند.

وی اعلام کرد: دو دستگاه اتوبوس توسط شهرداری ارومیه و سازمان اتوبوسرانی در میدان انقلاب پیش‌بینی شده که به صورت رایگان کار جابه‌جایی مسافران، میهمانان و همشهریان را به محل جشنواره به صورت رفت و برگشت انجام می‌دهد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی آذربایجان غربی ادامه داد: اتوبوس‌ها از ساعت 17 تا 23 شب در حال تردد و جابه‌جایی میهمانان هستند.

وی اظهار داشت: سرویس‌های بهداشت سیار در کنار جشنواره و محل بازدید گردشگران از ناحیه شهرداری ارومیه به منظور رفاه حال بازدیدکنندگان تعبیه شده است.

امامی خاطرنشان کرد: تبلیغات محیطی و پوششی در محل جشنواره انجام شده و راهنما در این محل مستقر بوده و اطلاعات کامل و جامع به میهمانان داده می‌شود.

وی تصریح کرد: امید است در سال‌های آینده این جشنواره به صورت کامل‌تر و جامع‌تر نسبت به امسال برگزار شود و نقاط ضعف این جشنواره در تقویم برنامه‌ سال‌های آینده لحاظ شود.

امامی ادامه داد: این جشنواره مهم آذربایجان غربی در تقویم زمانی ثبت ملی کشور شناسانده شده و هر سال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/61005/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول