اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام کرد

کشت 50 رقم انگور در باغات آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 50 رقم انگور در باغات آذربایجان غربی کشت شده است.

کشت 50 رقم انگور در باغات آذربایجان غربی

سید علی مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به تولید انگور با کیفیت بالا در آذربایجان غربی، اظهار داشت: انگور یکی از اصلی‌ترین محصولات کشاورزی استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به سطح زیر کشت انگور در آذربایجان غربی، تصریح کرد: 16 هزار هکتار باغ انگور آبی و 5 هزار هکتار باغ انگور دیم در استان وجود دارد.

مختاری به تولید 216 هزار تن انگور در سال جاری از باغات آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود 88 درصد انگور برداشتی از باغات انگور آبی و 12 درصد باقی‌مانده از باغات انگور دیم به دست آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: ارزش ریالی مجموع انگور برداشتی از باغات آذربایجان غربی 2 هزار و 150 میلیارد ریال تخمین زده می‌شود.

وی با اشاره به رتبه پنجم آذربایجان غربی از نظر سطح زیر کشت انگور، خاطرنشان کرد: 50 رقم انگور در 21 هزار هکتار از اراضی استان کشت شده است.

مختاری به عمده‌ترین رقم تولیدی انگور در آذربایجان غربی اشاره کرد و اذعان داشت: کشمش بی‌دانه سفید و قرمز از جمله این محصولات است.

وی اضافه کرد: انگور سیاه سردشت در باغات دیم انگور سردشت بیشترین رقم زیر کشت را به خود اختصاص داده است.

مختاری با اشاره به کشت 100 رقم انگور در کلکسیون باغ مادری واقع در ایستگاه تحقیقاتی کهریز، ابراز داشت: در صورت سازگاری این ارقام با آب و هوای آذربایجان غربی به منظور تکثیر این ارقام در بین باغداران استان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/61010/ح20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول