اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی:

جشنواره ملی انگور، اقتصاد و سلامتی آذربایجان غربی به ثبت ملی می‌رسد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: جشنواره ملی انگور، اقتصاد و سلامتی آذربایجان غربی به ثبت ملی خواهد رسید و به عنوان یک کار مستمر انجام خواهد شد.

جشنواره ملی انگور، اقتصاد و سلامتی آذربایجان غربی به ثبت ملی می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جعفر ذوالفقاری ظهر امروز در نشست خبری جشنواره ملی انگور، اقتصاد و سلامتی اظهار داشت: برگزاری جشنواره ملی انگور در شهر ارومیه فرصتی را برای تنویر افکار عمومی و شعاع بخشیدن به این امر مهم فراهم می‌کند تا از زوایای ظریف و با اهمیت در حوزه گردشگری و حوزه‌های مربوط به این حوزه پرداخته شود.

وی با بیان اینکه حفظ میراث فرهنگی یک ساختار فکری فرابخشی را می‌طلبد، تصریح کرد: باید در این زمینه یک باور جمعی شکل گیرد که میراث فرهنگی از ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی است.

ذوالفقاری ادامه داد: آثار فرهنگی کشور ایران اسلامی و آذربایجان غربی منحصر به فرد بوده و اگر توجه جمعی روی این قضیه نباشد در حوزه تصمیم‌گیری بضاعت سازمان میراث فرهنگی آنقدری نیست تا مشکلات پیش روی میراث فرهنگی را رفع کند.

وی نگاه کم عمق به ارزش‌های فرهنگی را یکی از مشکلات حوزه فرهنگی عنوان کرد و افزود: هیچ چیز به اندازه باور فرهنگی جایگاه خود را ندارد و هیچ فردی در مقابل تعرض به حوزه فرهنگ بی‌طرف نخواهد ماند.

ذوالفقاری با بیان اینکه در زمینه تخصیص اعتبار به بخش میراث فرهنگی آذربایجان غربی کم لطفی شده، ادامه داد: مدیریت مالی، قدرت مانور مدیریت را معطوف به پروسه اعتباری و بودجه می‌کند و در حوزه فرهنگی ضرورت، حافظ و بازدارنده وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی در زمینه تولید انگور در کشور رتبه پنجم را دارد و شهر ارومیه با انگور منحصر به فرد خود شناخته می‌شود و در رهگذر تولید انگور بخش عمده اقتصاد آذربایجان غربی در مسیر تولید آن می‌گذرد.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی ادامه داد: جشنواره ملی انگور، اقتصاد و سلامتی در روز 20 شهریور ماه سال جاری آغاز به کار می‌کند و تا 26 شهریور به کار خود ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه جشنواره انگور جشنواره‌ای نیست که تازه اتفاق افتاده باشد، ابراز داشت: جشنواره‌های برگزار شده قدرت و رسایی که بتواند زمینه‌های مختلف را به خود معطوف کند، نداشته است.

ذوالفقاری اضافه کرد: به همت بخش خصوصی و با انجام مطالعات و کارهای کارشناسی و اجرایی روی این جشنواره از 20 شهریور ماه این جشنواره آغاز به کار کرده و به مدت یک هفته الی 10 روز برنامه جشن انگور کلید زده می‌شود.

وی تصریح کرد: بیش از 50 نوع انگور در آذربایجان غربی کشت و برداشت می‌شود که امید است این جشنواره انگور شعاع فرهنگی داشته و رسم و رسوم منطقه آذربایجان غربی را در یک ویترین نمایش دهد.

ذوالفقاری با اشاره به برنامه‌های جشنواره انگور، اقتصاد و سلامتی، اذعان کرد: برنامه این جشن گفتگوهای تخصصی و پنل‌های تخصصی بوده و نمایشگاه‌هایی که به صورت زنده و مستقیم برداشت انگور، مراسم شیره‌کشی و... را در محل ارائه می‌دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با بیان اینکه این جشنواره فرصت مغتنمی برای معرفی زوایای فرهنگی است، افزود: امید است جریان خوبی در راستای فرهنگی کردن این موضوع برداشته شود.

انتهای پیام/61005/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول