اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز

جشنواره «انگور، اقتصاد و سلامتی» آغاز به کار می‌کند

عصر امروز جشنواره «انگور، اقتصاد و سلامتی» آغاز به کار می‌کند.

جشنواره «انگور، اقتصاد و سلامتی» آغاز به کار می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عصر امروز مراسم افتتاحیه جشنواره انگور، اقتصاد و سلامتی با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این جشنواره که با مشارکت بخش خصوصی برگزار شده، معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های و نیز حفظ آیین، آداب و رسوم منطقه به گردشگران داخلی و خارجی است.

با توجه به ظرفیت‌های موجود در آذربایجان غربی این جشنواره با محوریت مهم‌ترین محصول کشاورزی آذربایجان غربی (انگور) برگزار شده لذا پیش‌بینی می‌شود این جشنواره با استقبال مناسبی روبرو شود.  

برای اجرای این جشنواره سرمایه‌گذار بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده و رایزنی برای حضور متخصصان، علاقمندان و گردشگران طبیعت دوست و فعالان بخش گردشگری در این جشنواره صورت گرفته و امید است با اجرای چنین جشنواره‌هایی نتایج خوبی به ویژه در راستای توسعه صنعت گردشگری آذربایجان غربی به دست آوریم.

این جشنواره از عصر امروز به مدت یک هفته تا 26 شهریور ماه سال‌ جاری آغاز به کار می‌کند و مراسم برداشت انگور، شیره‌پزی، ورزن، میلاخ و کشمش به صورت زنده در کیلومتر 9 جاده سرو هر روز از ساعت 17 تا 22 شب برگزار می‌شود.

شرکت برای عموم در این جشنواره آزاد بوده و عموم مردم می‌توانند از مراسم‌های مورد نظر بازدید کنند و از ساعت 20 تا 22 نیز کنسرت با فروش بلیط اجرا می‌شود.

برگزاری جشنواره‌های انگور در معرفی ظرفیت‌های کشاورزی آذربایجان غربی و اشاعه رسم و رسوم سنتی منطقه آذربایجان غربی از جمله مراسم شیره پزی (دوشاب)، ورزن، میلاخ و کشمش بسیار حائز اهمیت است.

شایان ذکر است استان آذربایجان غربی رتبه پنجم را در کشت و برداشت انگور دارد و بیش از 50 نوع انگور در آذربایجان غربی کشت می‌شود.

انتهای پیام/61005/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول