اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

نقش دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی پر رنگ‌تر می‌شود / آمار دقیقی از بیکاری در کشور نداریم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با افزایش خدمات، نقش دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی در آینده پر رنگ‌تر می‌شود و ما در این مورد حسابمان را با بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها صفر کرده‌ایم.

نقش دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی پر رنگ‌تر می‌شود / آمار دقیقی از بیکاری در کشور نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی ربیعی ظهر امروز در مراسم افتتاح متمرکز 123 طرح تعاونی در هشتمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان اصفهان با اشاره به اینکه حضور در گلزار شهدا احساس تعهد و مسئولیت ایجاد می‌کند، اظهار کرد: در مراسم‌های نمادین خشک احساس خوبی ندارم و من از وظایف در قبال مردم می‌ترسم، اما متعهد هستم و معتقدم ما هیچ راهی نداریم مگر اینکه موفق شویم و این امر با همکاری همدیگر محقق می‌شود.

وی افزود: ما باید به روزهای نخست انقلاب و آرمان شهدا رجعت کنیم و جز کار خالصانه چاره نداریم و باید ریاکاری و چند جوره کاری را کنار گذاشته و به معنای واقعی کار کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید به اینکه ما دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم و باید به روح اوایل انقلاب برگردیم، افزود: با وجود این بودجه‌های ناچیز و گاها عدم تحقق آنها فقط در سایه تعاونی‌ها می‌توانیم کار و به مشکلات غلبه کرد.

وی گفت: در کنار محرومان بودن از شاخص‌های انقلاب است و ما باید به آن دوران برگردیم.

* باید به سمت توزیع درآمد و رفع فقر رفت

ربیعی با تاکید به اینکه ما باید کاری کنیم که همه افراد جامعه در یک وضعیت خوب اقتصادی باشند، افزود: باید برای توزیع درآمد و رفع فقر تلاش کرد و با این آرمان در دولت تدبیر و امید است و با این فقر بودجه‌ای جار‌ه‌ای جزء کار بیشتر نیست.

وی با تاکید بر اینکه دیگر خبری از درآمد 720 میلیارد دلاری نیست و سیاست انقباضی را انبساطی جواب نمی‌دهد، گفت: با توجه به اینکه کارکنان فولاد در اصفهان از لحاظ شرایط مالی در مضیقه هستند دوشنبه آینده در کمیسیون اقتصادی وضعیت کارکنان فولاد بررسی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وضعیت تحریم‌ها گفت: تحریم هزینه عزت یک جامعه است که باید توکل بر خدا کرد.

وی با اشاره به اینکه ما تمامی تلاش خود را می‌کنیم که از رنج زندگی مردم کم شود، افزود: من با خدای خود عهد کرده‌ام که یک لحظه از عمرم را برای آن چیزی که خیر عمومی در آن ندارد، صرف نکنم.

* آمار دقیقی از بیکاری در کشور نداریم

ربیعی با بیان اینکه آمار دقیق بیکاری را نمی‌دانم چرا که پایه‌های آماری کشور جابه‌جا شده است، افزود: درصد هستم تا وضعیت آمار را اصلاح و آمارهای دقیق را به مردم اطلاع دهیم تا مشخص شود هر کسی به چه کاری مشغول است.

وی با بیان اینکه هدفگذاری‌ها باید بر اساس تصمیمات درست و با حضور نخبگان باشد، تاکید کرد: در دنیا نیز رسم چنین است که بیشتر تصمیمات درست کشور با حضور نخبگان و کارشناسان و افراد خلاق است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید پول‌های مردم به عرصه تولید وارد شود و کار در تعاون به ارزش اجتماعی و عمومی تبدیل شود.

وی افزود: دیگر فروش نفت به واسطه تحریم‌ها چشمگیر نیست و  باید این اطمینان را دهیم که فضای کسب و کار بیشتر و خرده پول‌ها به تعاونی‌ها برگردد.

* وزارت تعاون تحقق همان عدالت اجتماعی است

ربیعی اضافه کرد: تعاونی‌ها یک اشکال ساختاری درون خود دارند که باید حل شود و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به معنای همین عدالت اجتماعی است.

وی باش اشاره به یک میلیون نفر اصفهانی که دفترچه بیمه تامین اجتماعی دارند، گفت: در بخش بهزیستی در بخش محرومان کار کارشناسی و مطالعاتی را سامان می‌دهیم.

* نقش دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی پر رنگ می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه می‌خواهیم نقش دفترچه‌های تامین اجتماعی را پر رنگ‌تر کنیم، گفت: با تمامی بیمارستان‌ها و نیز داروخانه‌ها حساب را صفر کرد‌ه‌ایم و در کمیته‌ای تصمیم‌ گرفته‌ایم که ارزش این دفترچه ها بیشتر و اصلاح مدیریت شود.

وی با اشاره به حوزه کار بیان کرد: نگاه سه جانبه‌گرایی نگاه آرمانی است و کارگروه  کارفرما باید در کنار هم به کار بپردازند و همه باید برای کار باشند.

ربیعی با تاکید به اینکه ما باید شغل داشته باشیم، گفت: ما باید فضای کسب و کار را برگردانیم و بر می‌گردانیم و دولت به کسانی که شغل ایجاد می‌کنند ارج می‌دهد و ما نیز آمار واقعی را اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/63012/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول