اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس:

150 هزار نفر بیکار برازنده استان کردستان نیست

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آمارهای گذشته 150 هزار نفر بیکار در سطح استان کردستان وجود دارد که این رقم برازنده استان کردستان نیست.

150 هزار نفر بیکار برازنده استان کردستان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیداحسن علوی صبح امروز در نشستی با مدیرکل و شورای معاونین کمیته امداد کردستان اظهار کرد: استان کردستان محروم نیست و چنین کلمه‌ای برای این استان نباید بکار برده شود.

وی اضافه کرد: استان کردستان از استعدادهای ویژه‌ای از جمله آب فراوان، طبیعت بکر، معادن زیاد و نیروی انسانی مستعد و ارزان بهره مند است اما متاسفانه سوءمدیریت موجب شده است تا استان کردستان لفظ محرومیت را یدک بکشد.

به گفته نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، مدیریت درست چنین منابعی موجب می‌شود تا کردستان در زمره استان‌های برخوردار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که این استان خوب مدیریت می‌شد، استان بیست و نهم کشور در جاده‌های روستایی و بیست و چهارم در جاده‌های مواصلاتی اصلی نبودیم.

علوی اضافه کرد: بر اساس آمار چند سال قبل 150 هزار نفر بیکار در استان کردستان وجود دارد که این میزان برازنده این استان فرهنگی نیست کما اینکه این رقم نیز افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: مدیریت درست منابع و استفاده از امکانات و جذب سرمایه‌گذاری زمینه‌ای برای جذب جوانان و ایجاد اشتغال‌های دائم برای آنان است و این مسئله باید در چارچوب قانونی آن مدنظر مسئولان قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در حال حاضر دید توسعه‌ای نسبت به استان وجود ندارد، آینده‌نگری نداریم، تعریف یک برنامه استراتژی برای استان نداریم، بلکه یک سند توسعه استان داریم که مشاور هامونی آمد و پول هنگفتی به وی دادند که بر اساس آن هم برنامه‌هاپیش نمی‌رود.

علوی افزود: سند توسعه که نقشه راه کردستان است، بنده باید به دنبال آن باشم که آقای وزیر راه و شهرسازی چرا باید جاده سنندج - مریوان که باید 20 سال پیش انجام می‌شد تا حالا انجام نشده است و چهار بانده کردن مسیر میاندوآب - کرمانشاه نیز به کندی پیش می‌رود که همه این موارد به مدیریت نادرست برمی‌گردد.

وی تصریح کرد: بنده وکیل مردم هستم و از زبان آن‌ها این موارد را بیان و مطالبه می‌کنم.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در ادامه خدمات کمیته امداد کردستان در بخش‌های مختلف را شایسته تقدیر خواند و گفت: خدمت در این نهاد از اجر معنوی برخوردار است.

علوی اهداف امام راحل در تاسیس کمیته امداد را خدمت به افراد محروم جامعه و حفظ حرمت آنان دانست و گفت: امدادگران این نهاد در این راستا وظیفه سنگینی دارند و باید بیشتر توجه نمایند کما اینکه اکنون خدمت‌رسانی آنان به جامعه هدف نشان از  وظیفه‌شناسی آنان دارد.

وی گفت: برای رفع نواقص و کمبودها نیز باید چاره‌اندیشی شود و کمک‌های کارشناسی مسئولان این نهاد می‌تواند مجمع نمایندگان در پیگیری مطالبات دستگاه امداد از کشوری را یاری رساند.

وی در پایان خدمات کمیته امداد امام خمینی در استان کردستان را ارج نهاد و خواستار توجه ویژه به محرومین استان به ویژه در بحث خودکفایی و توانمندسازی آنان شد.

انتهای پیام/79002/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول