اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال:

زنده‌ایم تا خاطرات خوب والیبال قزوین را زنده کنیم

کاپیتان اسبق قزوینی تیم ملی والیبال کشورمان گفت: ما پیشکسوتان به این امید زنده هستیم تا بتوانیم بار دیگر خاطرات موفقیت‌های والیبال استان قزوین را زنده کنیم.

زنده‌ایم تا خاطرات خوب والیبال قزوین را زنده کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، از پانزده سالگی روی به ورزش والیبال آورد، نقطه استارت این ورزشکار جوان آن روزها و پیشکسوت این روزهای والیبال استان قزوین این بود که او هم مانند دیگر ورزشکاران قزوینی تمرینات خود را از سالن تختی قزوین آغاز کرد تا رفته رفته با وجود سن و سال کمی که داشت در ترکیب ثابت تیم والیبال قزوین جای بگیرد.

استعداد باور نکردنی و انگیزه بالای این جوان رعنای قزوینی موجب شد تا خیلی زود پله‌های ترقی و پیشرفت را پشت سر بگذارد تا در سن 19 سالگی عازم تهران شود و با تیم دخانیات تهران قرارداد ببندد.

عقد قرارداد با تیم دخانیات تهران به نوعی نقطه اوج و درخشش نمایش باورنکردنی این والیبالیست جوان و آینده‌دار استان می‌شود تا با نظر کادر فنی در سن 19 سالگی به تیم ملی والیبال کشورمان ملحق شود.

صحبت از علی مؤذن والیبالیست پیشکسوت قزوینی است که حالا با تمام توان خود دغدغه ذهنی‌اش این است که والیبال به روزهای اوج خود بازگردد، اتفاقی که وی اعتقاد دارد با دارا بودن والیبالیست‌های باتکنیک قزوینی و حمایت مسئولان دور از دسترس نیست.

این نکته را نباید از یاد برد که این پیشکسوت دوست داشتنی والیبال استان مدرک بین‌المللی مربیگری درجه دو والیبال که آخرین مدرک این رشته ورزشی است را دریافت کرده و آن را به ویترین افتخارات خود اضافه کند.

والیبال در کجای زندگی شما قرار دارد و نگاه شما در حال حاضر به والیبال چگونه است؟

والیبال در قلب من جای دارد و باور کنید این رشته ورزشی در این سال‌ها جزئی از زندگی من بوده است و هر لحظه با آن زندگی می‌کنم.

در حال حاضر به چیزی جز والیبال فکر نمی‌کنم و تمام وقت در این فکر هستم که والیبال قزوین بتواند به جایگاه واقعی‌اش در کشور بازگردد.

طی چند روز گذشته اردوی آماده‌سازی تیم ملی والیبال دختران جوان کشور به میزبانی قزوین برگزار شد، فکر می‌کنید برپایی این اردو چه نتایجی را می‌تواند برای بانوان داشته باشد؟

به طور حتم هرجا که والیبال باشد، طبیعی است که جوانان در آن پیش‌گام هستند و حرف اول را می‌زنند، به هر حال شرایطی مهیا شد تا تیم ملی دختران کشورمان در قزوین اردوی چهار روزه‌ای را با حضور مربیان و کادر فنی خود در سالن بعثت برگزار کند، اردویی که یقیناً اثرات مثبت و سازنده‌ای برای مربیان، بازیکنان و مسئولان هیئت و در رأس آنان سرکار خانم رسولی نایب‌رئیس پرتوان و خستگی‌ناپذیر هیئت والیبال استان داشت، به نوعی شناخت نکات فنی، تکنیکی و تاکتیکی این اردو می‌تواند بر روند افزایش سطح علمی و دانش‌افزای مربیان قزوینی تاثیر بسزایی را ایفا کرده باشد.

به نظر می‌رسد هیئت والیبال استان قزوین این روزها برنامه‌های خوبی را در دستور کار خود قرار داده است و قصد دارد رو به جلو و در جهت اهداف عالیه این رشته ورزشی حرکت کند، نظر شما چیست؟

من معتقد هستم که همه هیئت‌ها از گذشته تا به حال درصدد این بوده و هستند که والیبال روز به روز پیشرفت بیشتری را از خود به نمایش بگذارد و بتواند قله‌های ترقی را هرچه بهتر بپیماید، به طور کلی روند آمادگی هیئت والیبال استان نشان می‌دهد که مسئولان آن در تلاش هستند تا مسیر را به درستی پشت سر بگذارند تا بتوانند گذشته‌های درخشان سال‌های قبل‌تر را تکرار کنند، قطعا چنین آرزویی با وجود جوانان شایسته استان دور از دسترس نیست و با برنامه‌ریزی‌های هماهنگ و منظم می‌توان به این مرحله از موفقیت دست پیدا کرد.

به نظر شما والیبال قزوین می‌تواند به روزهای اوج خود بازگردد و نمایش‌های خود در دهه 70 را در لیگ برتر دوباره تجربه کند؟

اگر مسئولان پشت تیم والیبال استان باشند و حمایت جدی خود از این تیم را در دستور کار قرار دهند، می‌توان با قاطعیت اذعان کرد که تیم والیبال استان قزوین توانایی این را دارد تا دوباره در بالاترین سطح لیگ کشور خوش بدرخشد.

البته این نکته را نباید فراموش کرد که اگر خواهان تیمی قدرتمند در سطح رقابت‌های سوپرلیگ هستیم، باید حتما یک اسپانسر خوب با حمایت مالی مناسب تیم والیبال و بازیکنان آن را حمایت کند تا دغدغه‌ای از بابت مسائل مالی در تیم احساس نشود.

شما حاضر هستید در مقام کادر فنی، تیم والیبال قزوین را به روزهای اوج باز گردانید؟

به طور حتم با دل و جان از این مسئله استقبال می‌کنم زیرا خودم را مدیون این رشته ورزشی می‌دانم، شک نکنید اگر مسئولان دست ما را بگیرند، قطعا موفق خواهیم بود، گرچه اعتقاد دارم برای موفقیت باید ابتدا تیم استان در رقابت‌های لیگ دسته یک والیبال باشگاه‌های کشور حاضر شود، زیرا حضور مستقیم در مسابقات سوپرلیگ نمی‌تواند مطلوب باشد.

باید با استفاده از بازیکنان بومی و چند بازیکن غیربومی یک تیم قدرتمند و ریشه‌دار را درست کنیم تا بتوانیم با حضوری موفق‌آمیز در مسابقات دسته یک با آمادگی بیشتری گام به رقابت‌های لیگ برتر بگذاریم تا بتوانیم حریفان را به دردسر بیاندازیم، گرچه ایمان دارم اگر شرایط خوبی در اختیار ما گذاشته شود قول می‌دهم با یک برنامه‌ریزی مناسب ظرف سه سال جزو سه تیم بالایی جدول باشیم.

والیبالیست‌های خیلی خوبی از استان در سال‌های اخیر به تیم ملی دعوت شده‌اند و حتی در مسابقات آسیایی و جهانی توانسته‌اند برای کشورمان افتخارآفرینی کنند،رمز این موفقیت چه بوده است؟

در این سال ها ورزشکاران شایسته‌ای همچون سیامک مرندی، داوود رحمانی، سهند الله‌وردیان و محمدرضا مؤذن موفق شده‌اند در تیم‌های رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان کشورمان حضور داشته باشند و افتخارات و عناوین قابل توجهی را کسب کنند.

کسب عنوان بهترین بازیکن روی تور و قهرمانی آسیا و عنوان چهارمی و پنجمی رقابت‌های والیبال قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان از جمله افتخارات ارزشمندی است که الله‌وردیان این نوجوان شایسته آبیکی موفق شده است آن را نصیب خود کند.

مهدی مرندی و رحمان داوودی به همراه تیم ملی والیبال کشورمان توانستند در رقابت‌های لیگ جهانی والیبال فراتر از انتظار ظاهر شوند و مقابل تیم‌های قدرتمند دنیا از جمله ایتالیا، کوبا، آلمان و صربستان موفق ظاهر شوند.

در این بین محمدرضا مؤذنی هم به همراه تیم ملی زیر 23 سال کشورمان موفق شد در مسابقات جام ریاست جمهوری ترکمنستان با شکست تیم روسیه عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را تصاحب کند.

البته در این بین باید به بازیکنان ارزشمند والیبال استان از جمله داوود شکیبا و مرتضی بخشی هم اشاره‌ای داشته باشم که در طول یکی دو سال گذشته توانسته‌اند جای پای خوبی را برای موفقیت‌های بیشتر خود در تیم‌های باشگاهی و ملی باز کنند.

از فرزندتان بگویید، آیا محمدرضا می‌تواند جا پای علی مؤذن بگذارد و سال‌ها برای کشورمان افتخارآفرینی کند؟

البته من فقط نمی‌خواهم به محمدرضا اشاره داشته باشم، اما اعتقاد دارم که همه ورزشکارانی که ورزش می‌کنند، باید در مسیر درست گام بردارند و آینده خود را با تلاش و پشتکار به عنوان یک والیبالیست ارزشمند در تیم ملی محکم کنند.

حضور پیشکسوتان قدیمی والیبال چقدر می‌تواند در سطح فنی و ارتقای روحیه بازیکنان جوان تأثیرگذار باشد؟

به هر حال پیشکسوتان همیشه حق بزرگی بر گردن جوان‌ترها داشته و دارند، باید در نظر گرفت که خیل عظیم این عزیزان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و صرفا فرصت نمی‌کنند تا از نزدیک بازی‌های والیبالیست‌های جوان را تماشا کنند، اما به طور یقین اگر به سالن بیایند مطمئنا با آغوشی گرم بازیکنان جوان‌تر از آنان استقبال خواهند کرد.

والیبال فعلی استان قزوین نسبت به دهه هفتاد را چگونه ارزیابی می‌کنید و فکر می‌کنید چرا در این سال‌ها یک تیم خوب از استان نتوانسته است در مسابقات سوپرلیگ عرض اندام کند؟

طبیعتا عوامل مختلفی وجود دارد که باید آنها را با کنکاش بیشتری جست‌وجو کرد، اما نکته اینجا است که ما در این سال‌ها گرچه نتوانسته‌ایم یک تیم مقتدر در سطح رقابت‌های سوپرلیگ داشته باشیم، اما شش والیبالیست ما توانسته‌اند در لیگ‌های یک و سوپرلیگ و حتی تیم‌های ملی بدرخشند، همین امر حکایت می‌کند که در سال‌های اخیر تیم نداشته‌ایم، اما توانسته‌ایم سازندگی خوبی داشته باشیم.

به نظر شما تماشاگران قزوینی به مانند دهه‌های هفتاد سالن‌ها را پر خواهند کرد؟

البته، شک نداشته باشید اگر والیبال به سمت جایگاه واقعی خود حرکت کند، تماشاگران با حضور در سالن به هنگام بازی‌های والیبالیست‌های استان با شور و شوق همیشگی سال‌های قبل، تیم خود را تشویق خواهند کرد.

از عناوین و افتخاراتی که در کارنامه ورزشی خود به ثبت رسانده‌اید، برای ما بگویید.

15 سال در تیم ملی والیبال کشورمان حضوری متوالی داشتم که 10 سال از این مدت بازوبند کاپیتانی را هم بر بازو داشتم، در سال‌های نخست به عنوان توپ‌گیر انتخاب شدم، اما پست اصلی من همواره پاسور بوده است، به همراه تیم پرسپولیس به مدت 10 سال متوالی قهرمان باشگاه‌های تهران و کشور را به دست آوردم و به همراه تیم آبگینه قزوین به عنوان تنها تیم شهرستانی قهرمان لیگ برتر ایران شدیم که به عنوان نماینده آسیا در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های این قاره کهن توانستیم عنوان پنجمی را به دست آوریم.

============

گفت‌و‌گو از رضا قنبری

============

انتهای پیام/77004/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول