اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان:

امسال خانه عالم در همدان ساخته نمی‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: امسال با توجه به وضعیت اعتباری موجود، خانه عالم جدیدی در استان ساخته نمی‌شود.

امسال خانه عالم در همدان ساخته نمی‌شود

حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به اینکه 140 خانه عالم در همدان وجود دارد، افزود: با توجه به ماهیت فرهنگی ـ مذهبی نظام، باید برای تعمیق باورهای دینی و ارتقای فرهنگی ـ معنوی جامعه، همه فرهیختگان نسبت به توسعه فرهنگ دینی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ دینی مبلغان، علما، روحانیون و طلاب نیاز به مجاهدت دارند و در هر برهه‌ای از زمان باید روحانیون و مبلغان نسبت به برنامه‌های فرهنگ دینی به ویژه تعمیق باورهای دینی و اعتقادی عموم جامعه تلاش کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اذعان کرد: یکی از مصادیق مجاهدت فرهنگ دینی حضور روحانیون در بخش‌های روستایی و بخش‌های محروم روستاهاست که این امر یکی از مصادیق بارز مجاهدت فرهنگی است.

وی با اشاره به مجاهدت‌های فرهنگی در قالب طرح روحانیون مستقر در روستاها یادآور شد: روحانیون وظیفه پاسخگویی به مسائل فرهنگی ـ دینی و همچنین ارائه خدمات فرهنگی اقشار مختلف به ویژه محرومان جامعه را عهده‌دار هستند.

دشتکی اضافه کرد: برای حضور روحانیان که به صورت بلندمدت و چندساله در روستاها استقرار می‌یابند باید مقدمات لازم در روستاها فراهم شود.

وی با بیان اینکه برای حضور مبلغ و روحانی برای ارائه خدمات فرهنگی در روستاها ساخت خانه‌های عالم را در سطح استان در دستور کار داریم، بیان داشت: 140 خانه عالم در سطح استان ساخته شده و در اختیار شوراهای روستاها برای برپایی ارائه خدمات فرهنگی گذاشته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اذعان کرد: با توجه به وضعیت کنونی، اگر بتوانیم 140 خانه عالم را ساماندهی و سازماندهی کرده و حضور روحانی در این مراکز را به 100 درصد برسانیم، قطعاً مرحله بعدی هدف‌گذاری خواهد شد.

وی یکی از اولویت‌های روستاها را حضور روحانیون در روستاها و ساخت خانه عالم دانست و افزود: در روستاهای بالای 200 خانوار خانه عالم ساخته می‌شود که چند روستای اطراف را نیز با مرکزیت زیر پوشش دارد.

دشتکی در پایان سخنانش اضافه کرد: امسال با توجه به وضعیت اعتباری که در استان شاهدیم، ساخت خانه عالم جدید در استان نخواهیم داشت.

انتهای پیام/89003/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول