اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تاکستان خبر داد

احداث 6 خانه عالم روستایی در شهرستان تاکستان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تاکستان از احداث شش واحد خانه عالم روستایی در این شهرستان خبر داد.

احداث 6 خانه عالم روستایی در شهرستان تاکستان

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین، حجت‌الاسلام مرتضی کریمی ظهر امروز در دیدار با تعدادی از روحانیون شهر تاکستان اظهار کرد: در راستای ترویج احکام دینی در این شهرستان نسبت به تکمیل شش واحد خانه عالم طی سه ماه جاری با کسب اعتبار از طریق دهیاری‌ها و مساعدت‌های اداره‌ کل امور روستایی استانداری در این شهرستان اقدام شده است.

وی به برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی برای افزایش توسعه و بازسازی خانه‌های عالم اشاره کرد و افزود: تا پایان سال جاری شش واحد خانه عالم روستایی در شهرستان تاکستان احداث خواهد شد و همچنین با اعلام سازمان مرکزی تبلیغات اسلامی نسبت به توزیع کتب قرآن و نهج‌البلاغه در بین روستائیان اقدام می‌شود.

کریمی به پوشش سراسری نهضت قرآن‌آموزی در روستاها و صدور مجوزهای قرآنی در شهرستان تاکستان اشاره کرد و افزود: 80 مربی شناسنامه‌دار و رسمی قرآن کریم تاکنون در شهرستان تاکستان ساماندهی شده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تاکستان ادامه داد: 17 واحد خانه قرآن تاکنون در شهرستان تاکستان راه‌اندازی و دو مجوز برای تأسیس مؤسسه قرآنی نیز صادر شده است.

کریمی ادامه داد: مجموعه تبلیغات اسلامی استان این آمادگی را دارد تا نسبت به احداث خانه‌های قرآن روستایی در روستاهای دارای شرایط خاص بنا بر کسب اجازه اقدام کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تاکستان ادامه داد: همچنین افراد دارای مدارک نیز می‌توانند نسبت به کسب مجوز برای راه‌اندازی مؤسسه‌های قرآن اقدام کنند؛ در حال حاضر مؤسسه قرآنی ضیاآباد در مرحله صدور مجوز و ثبت‌نام اینترنتی قرار داشته و نام در نظر گرفته شده مؤسسه نیز مجدداً اعلام می‌شود.

کریمی به برگزاری گفتمان‌های دینی از اردیبهشت‌ ماه جاری اشاره کرد و ادامه داد: از مهر ماه جاری طرح‌های فرهنگی این اداره در سطح دانشگاه‌ها در قالب طرح گفتمان‌های دینی ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان و اساتید با برنامه‌ریزی مشترک آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی اجرای طرح آموزش‌های پایه قرآن کریم و برگزاری اختتامیه کلاس‌های اوقات فراغت را در اولویت برنامه‌های مجموعه تبلیغات اسلامی شهرستان تاکستان معرفی کرد.

انتهای پیام/77005/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول