اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی خبر داد

حضور 48 یاور حجاج حاجیان آذربایجان غربی در حج تمتع امسال

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی از حضور 48 فرد در قالب طرح یاوران حجاج برای خدمات‌رسانی بهتر به زائران استان خبر داد.

حضور 48 یاور حجاج حاجیان آذربایجان غربی در حج تمتع امسال

امیر شجاع‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مقدمات و آمادگی‌های لازم برای اعزام حجاج از چهاردهم مهر‌ماه سال جاری به حج تمتع انجام شده است و برنامه‌ها طبق زمانبندی صورت گرفته عملی می‌شود.

وی با اعلام اینکه پروازهای اعزام حجاج به حج تمتع از طریق ایستگاه پروازی ارومیه به مقصد جده صورت می‌گیرد، تصریح کرد: پروازهای عزیمت حجاج در قالب پنج پرواز رفت از چهاردهم مهر‌ ماه سال جاری به مقصد جده آغاز شده و تا 17 مهر ماه ادامه می‌یابد.

شجاع‌زاده همچنین با بیان اینکه امسال هزار و 412 نفر از آذربایجان غربی در قالب 12 کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در هر پرواز سه کاروان اعزام می‌شوند که با توجه به سنگینی حجم پروازها و همزمانی تاریخ اعزام با آغاز سال تحصیلی مدارس و به تبع آن بالا بودن حجم ترافیکی، امکان بدرقه حجاج از فرودگاه وجود ندارد.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی همچنین از حضور 48 نفر در قالب طرح «یاوران حجاج» در کاروان‌های حج تمتع امسال خبر داد و تصریح کرد: طرح یاوران حجاج که امسال برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود و بر اساس آن افراد به صورت داوطلبانه تمایل خود را نسبت به ارائه خدمات به زائران خانه خدا اعلام کرده و در کنار سایر عوامل ستادی کاروان‌ها، برای زائران خدمات ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: از میان افرادی که فرم مربوط را تکمیل کرده بودند تعدادی گزینش شدند که در نهایت برای هر کاروان اعزامی استان چهار یاور حجاج در نظر گرفته شد.

شجاع‌زاده اجرای این طرح را در راستای ارائه خدمات بهتر به زائران عنوان کرد و افزود: برای تأمین نیازهای درمانی و بهداشتی حجاج نیز با همکاری جمعیت هلال احمر استان شش پزشک عمومی، سه پزشک متخصص و دو کارشناس آزمایشگاهی برای پوشش خدمات درمانی زائران استان اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/61006/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول