اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 14 منطقه آموزش و پرورش

سال تحصیلی جدید در قزوین آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از آغاز سال تحصیلی جدید در 14 منطقه آموزش و پرورش این استان خبر داد.

سال تحصیلی جدید در قزوین آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جعفر حبیبی صبح امروز در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: برای آمادگی بیشتر معلمان در روز اول مهرماه به صورت نمادین 25 شهریور‌ماه آغاز سال تحصیلی اعلام شده است تا آنان در این روز در مدارس حضور یابند.

وی افزود: این اقدام با هدف آمادگی بیشتر معلمان در مدارس و مشخص شدن برنامه‌های آنان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: آموزش و پرورش اقدامات مؤثری را برای بازگشایی مدارس انجام داده است تا دانش‌آموزان، والدین و معلمان با کم‌ترین مشکل در این روز مواجه شوند.

حبیبی با اشاره به اینکه ستاد ویژه مهر به مناسبت بازگشایی مدارس تشکیل شده است، اضافه کرد: در این ستادها کارگروه‌ها، کمیته‌ها و جلسه‌های مختلفی تشکیل می‌شود تا با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم روزهای خوبی را برای آغاز سال تحصیلی جدید در استان قزوین رقم بزنند.

این مسئول یادآور شد: مدیران آموزش و پرورش استان قزوین با همکاری و هماهنگی مسئولان این استان تلاش می‌کنند تا بدون دغدغه سال تحصیلی جدید در مدارس آغاز شود.

*آغاز توزیع کتاب در قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه توزیع کتاب‌های مقطع تحصیلی راهنمایی و متوسطه در این استان شروع شده است، تصریح کرد: این کتاب‌ها از سوی کتاب‌فروشی‌ها بین دانش‌آموزان در استان قزوین توزیع می‌شود.

حبیبی ادامه داد: کتاب‌های ابتدایی نیز در آغاز سال تحصیلی بین دانش‌آموزان در مدارس توزیع می‌شود و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

این مسئول با اشاره به اینکه ساماندهی نیروی انسانی در مدارس کار مشکلی است، اظهار کرد: مدارس ابتدایی استان قزوین با کمبود نیرو مواجه بوده و این مشکل با اضافه شدن پایه ششم بیشتر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه آموزش و پرورش استان توانسته با مدیریت درست این کمبود نیرو را جبران کند، ادامه داد: بر این اساس روز اول مهرماه مدرسه‌ای بدون معلم وجود ندارد.

این مسئول با اشاره به اینکه کتاب‌های مقطع تحصیلی دوم ابتدایی و اول متوسطه عمومی در سال تحصیلی جدید تغییر یافته است، خاطرنشان کرد: به دانش‌آموزان این پایه‌ها در مدارس کتاب‌های جدید آموزش داده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: معلمان پایه‌های تحصیلی دوم ابتدایی و اول متوسطه عمومی دوره‌های لازم تدریس این کتاب‌ها را گذرانده‌اند و با آمادگی کامل در مدارس برای تدریس حاضر می‌شوند.

حبیبی یادآور شد: جشن ملی تعلیم و تربیت در سال تحصیلی جدید همزمان با اول مهرماه در مدارس برگزار می‌شود تا با ایجاد شادی و نشاط بین دانش‌آموزان این روز در ذهن آنان ماندگار شود.

انتهای پیام/77009/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول