اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

فعالیت بیش از 10 هزار مدرسه غیردولتی در کشور

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر مؤسسان مدارس غیردولتی حدود 17 هزار نفر هستند و حدود 10 هزار و 700 مدرسه غیردولتی در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

فعالیت بیش از 10 هزار مدرسه غیردولتی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فرشته حشمتیان ظهر امروز در همایش تقدیر از مسئولان و مدیران مراکز غیردولتی استان قزوین که در سالن اجتماعات دبیرستان توحید برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر مؤسسان مدارس غیردولتی حدود 17 هزار هستند اما حدود 10 هزار و 700 مدرسه غیردولتی در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه بهار تعلیم و تربیت قرار داریم دغدغه مسئولان مراکز غیردولتی تأمین نیروی انسانی، تجهیزات، کلاس‌بندی و محتوای درسی است.

حشمتیان ضمن تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی افزود: برای استفاده صحیح از زمانی که در اختیار است باید برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود چرا که حرکت برنامه‌ریزی شده قطع یقین کارنامه مطلوبی نیز به دنبال دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مسئولان مدارس باید یک مثلث را در طول دوران تحصیل دانش‌آموزان محقق کنند، تصریح کرد: مسئولان و مدیران مدارس باید در طول دوران تحصیل دانش‌آموزان یک مثلث را پیش ببرند که ضلع نخست آن سلامت جسمی است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده، اضافه کرد: دومین ضلع این مثلث را امنیت روانی تشکیل می‌دهد که توجه به آن در مدارس غیردولتی باید بیشتر از دیگر مدارس باشد.

حشمتیان با اشاره به اینکه مدارس دولتی با مدارس غیردولتی تفاوت‌هایی دارد، ادامه داد: اولیای دانش‌آموزانی که در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند هزینه بیشتری می‌پردازند بنابراین انتظار دارند فرزندان آن‌ها از امنیت بالاتری برخوردار بوده و در نهایت وضعیت تحصیلی مطلوب‌تری داشته باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ضلع سوم مثلث یاد شده تربیت اخلاقی است و دانش‌آموزان مدارس غیردولتی باید الگوپذیری داشته باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اگر معلمان چارچوب مدارس اخلاقی را برای خودشان تعریف شده نداشته باشند، دانش‌آموزان الگوی خوبی ندارند.

حشمتیان با بیان اینکه سطوح مدارس در مراکز غیردولتی باید تنظیم شود، افزود: امروز ایران از نظر پیشرفت در علم و فناوری قطب و محور همه کشورهای اسلامی و جهان است.

این مسئول ادامه داد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انتظار نداشتند کشور ایران بتواند دانشمندانی را به جهان معرفی کند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده، اضافه کرد: بنابراین زمانی که دانشمندان برجسته‌ای در این کشور به موفقیت‌های علمی بزرگ دست یافتند، دشمنان نظام دست به ترور آنان زدند.

حشمتیان با اشاره به اینکه مجوز فعالیت در بخش غیردولتی، تأسیس و اداره مراکز غیردولتی است، گفت: در سال 87 اصلاحیه این قانون به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و مقرر شد این طرح به مدت پنج سال به صورت آزمایشی اجرا شود.

وی تصریح کرد: پس از گذشت این پنج سال تمدید و اصلاح قانون پیگیری شد که با توجه به مشکلاتی که اصلاح قانون در شرایط فعلی ایجاد می‌کرد، تمدید آن مورد قبول مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اصلاح محتوایی قانون نیز در حال پیگیری است، اظهار کرد: این امر به این دلیل است که محتوای آموزشی که به دانش‌آموزان ارائه می‌شود، پربارتر و پخته‌تر از سابق شود.

حشمتیان با اشاره به نحوه محاسبه شهریه مراکز غیردولتی تصریح کرد: بیش از یکسال طول کشید تا بر اساس 400 شاخص الگوی شهریه مدارس غیردولتی تدوین شود.

این مسئول افزود: این الگو پس از تدوین از سوی شورای مرکزی رسیدگی و تأیید شد تا به سراسر کشور ابلاغ شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده، با بیان اینکه مدارس غیردولتی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، خاطرنشان کرد: مراکز غیردولتی با وجود معضلات زیاد توانسته‌اند با تلاش و همت خود را پابرجا نگه‌ دارند.

حشمتیان ادامه داد: اما در این بین مسئولان دولتی نیز وظیفه دارند از آنان حمایت کنند تا این مراکز هم بتوانند به رسالت خطیری که در امر تعلیم و تربیت بر عهده دارند، عمل کنند.

وی با اشاره به اختصاص بودجه به مراکز غیردولتی یادآور شد: برای نخستین بار در بودجه مجلس ردیفی به مبلغ شش میلیارد تومان برای مراکز غیردولتی در نظر گرفته شده است که در قالب تسهیلات در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تسهیلات موجود کافی نیست و در حال پیگیری برای استفاده از ظرفیت قانونی هستیم.

انتهای پیام/77010/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول