اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هیئت داوران همایش آموزه‌های سیاسی امام رضا(ع):

آموزه‌های سیاسی امام رضا (ع) تحلیل و بازشناسی شود

هیئت داوران همایش علمی پژوهشی آموزه‌های سیاسی امام رضا(ع) با صدور بیانیه‌ای، خواستار تحلیل و بازشناسی آموزه‌های سیاسی امام رضا (ع) و نیز تطبیق آن با مسائل و معضلات روز و کاربردی کردن آن در تمامی حوزه‌های داخلی و خارجی شدند.

آموزه‌های سیاسی امام رضا (ع) تحلیل و بازشناسی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، هیئت داوران در این بیانیه آورده‌اند: امام علی (ع): خردمندترین فرمانروا کسی است که خود را چنان سیاست کند که جایی برای بهانه و اعتراض ملت بر او باقی نماند و با مردم چنان سیاستی در پیش بگیرد که حجت خود را بر آنان تمام کند.( غررالحکم)

در متن این بیانیه آمده است؛ با استعانت از رب جلیل و در پرتو توجهات حضرت ولی عصر (عج) و عنایات شمس الضحی حضرت امام علی بن موسی‌الرضا (ع)، قدردان همه عزیزانی هستیم که یا از جمله عوامل و دست‌اندرکاران همایش علمی ـ پژوهشی بوده‌اند و یا با ارائه آثار ارزنده خود سندی علمی و ماندگار را رقم زدند.

این بیانیه می‌افزاید: شاید بر تارک صحیفه تأملات و تذکرات پژوهندگان عزیز، این هم‌نوایی به چشم می‌خورد که یقیناً دوره آخرالزمان ، دوره حاکمیت مستضعفان تحت لوای توحید و تحت زعامت امام معصوم (ع) و تحت سیاست شریعت اسلام خواهد بود.

این بیانیه تصریح‌ می‌کند: دوره‌ای که نشان از جوشش خون سرخ حسینی و رویش درخت سبز مهدوی را به همراه داشته و خط بطلانی بر تمامی تفکرات سیاسی اومانیستی، سکولار و الحادی خواهد بود.

هیئت داوران در گام نخست پس از دریافت مقالات کدگذاری شده و بدون مشخصات پدید آورنده با دقت و صحت و امانت‌داری، سلامت فرایند داوری را در چند مرحله تضمین کرده، لذا از میان 160 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش پس از اصالت‌یابی و نو بودن مقالات تعداد 60 مقاله به مرحله ارزیابی و امتیازدهی راه یافتند و این تعداد مقالات در بوته نقد و امتیازدهی پنج تن از اساتید داخل استان و 2 تن از بزرگواران خارج از استان قرار گرفت و در جمع‌بندی نهایی تعداد 8 مقاله برتر تعیین گردید. پس از پایان فرآیند داوری ایشان اظهار امیدواری کردند که:

* آموزه‌های سیاسی امام رضا (ع) در سال‌های آتی به صورت موضوع بندی شده در حوزه‌های تخصصی‌تر مورد واکاوی پژوهشگران اهل فضل قرار بگیرد.

* دبیرخانه همایش با تشکیل کارگروه علمی - پژوهشی زمینه برقراری ارتباط مستمر دبیرخانه با مراکز حوزوی، دانشگاهی و پژوهشی را فراهم نموده و نظرات سازنده را در طی سال اعمال کند.

* تحلیل و بازشناسی آموزه‌های سیاسی امام رضا (ع) در جهت تطبیق با مسائل و معضلات روز و کاربردی‌کردن آن در تمامی حوزه‌های داخلی و خارجی و در همه سطوح اخلاق، خانواده و مورد عنایت نهادها و معاونت‌های پژوهشی قرار گیرد.

*به امید اعتلا و گسترش سیره سیاسی ائمه اطهار ( سلام الله علیهم) به خصوص آموزه‌های سیاسی امام علی بن موسی‌الرضا (ع) در اقصی نقاط جهان و در راستای تحقق جامعه جهانی ولی عصر (عج).

انتهای پیام/63002/ش/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول