اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

ولایت‌پذیری مهمترین آموزه سیاسی امام رضا(ع) است

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه آمیختگی سیاست و دیانت را باید از امام رضا(ع) یاد گرفت گفت: ولایت‌پذیری مهمترین آموزه سیاسی امام هشتم است.

ولایت‌پذیری مهمترین آموزه سیاسی امام رضا(ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی شنبه شب در نخستین همایش ملی آموزه‌های سیاسی امام رضا(ع) گفت: هم از گفتار و هم از کردار آن حضرت می‌توان درس‌ها گرفت و بی‌گمان اصولی‌ترین و اساسی‌ترین سیره در این راستا درک حدیث سلسلةالذهب آن حضرت است.

وی تصریح کرد: امام رضا(ع) در این حدیث انسان‌ها را به توحید و بندگی خالص دعوت کرده است.

یعقوبی با بیان اینکه امام هشتم در کنار آموزه‌های اعتقادی، آموزه‌های سیاسی هم دارد، تاکید کرد: باید آمیختگی سیاست و دیانت را از این امام فرا گیریم و آن امام همام به زیبایی این مهم را به ما یاد داده است.

امام جمعه بجنورد افزود: این امام بزرگوار در کنار کلمه توحید به امامت و ولایت هم که روح و اصل دین بوده تاکید داشته‌اند.

وی از ولایت به عنوان کلید ارزش‌ها و نگینی تابناک یاد کرد و بیان داشت: امامت و ولایت بزرگ‌ترین ارزش است که جامعه اسلامی را به روشنی و سعادت رهنمون می‌سازد.

به گفته یعقوبی در پرتو چنین مکتبی بوده که افرادی چون مدرس‌ها شعار سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست، سر داده و مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه بایستی کلام حضرت را به بهترین شکل درک کنیم، ادامه داد: حتی سفر آن امام همام به مرو نیز سیاسی بوده و با توجه به شرایط و اوضاع و احوال این سفر انجام می‌شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: زندگی امام هشتم نسبت به سایر ائمه سیاسی‌تر بوده و پذیرش ولایت عهدی مأمون از جانب آن حضرت، یک سوژه سیاسی مهم در عصر خود بود که دنیایی حرف در مورد آن وجود دارد.

وی اظهار امیدواری کرد تا همایش ملی آموزه‌های سیاسی امام رضا(ع) در سنوات بعدی نیز تداوم یافته و آموزه‌های آن حضرت در عرصه سیاسی تبیین و به جامعه اسلامی شناسانده شود.

یعقوبی عنوان این همایش را عنوانی مناسب دانست و یادآور شد: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگر نیازمند جاری شدن این‌گونه فرهنگ‌ها است.

به گزارش فارس، همایش ملی آموزه‌های سیاسی امام رضا(ع) در سالن مجتمع فرهنگی سینمایی گلشن بجنورد با حضور محققان، مردم و شماری از مسئولان برگزار شد.

انتهای پیام/63002/غ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول