اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش آموزه‌های سیاسی امام رضا(ع):

اصلی‌ترین مشخصه آموزه‌های سیاسی ائمه پیوند ناگسستنی با اخلاق اسلامی است

دبیر همایش علمی پژوهشی آموزه‌های سیاسی امام رضا(ع) با صدور پیامی اعلام کرد: اصلی‌ترین مشخصه‌های آموزه‌های سیاسی ائمه اطهار و امام رضا(ع) اتحاد و پیوند ناگسستنی آن با اخلاق اسلامی است.

اصلی‌ترین مشخصه آموزه‌های سیاسی ائمه پیوند ناگسستنی با اخلاق اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، در پیام حسین‌ ثابت‌قدم‌وحید آمده است: خداوند متعال را سپاسگزاریم که در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی توفیق برگزاری جشنواره ولایی آموزه‌های سیاسی امام رضا(ع) را عنایت فرمود.

این پیام می‌افزاید: آموزه‌هایی که منبعث از زلال وحی و سیره نبی مکرم اسلام (ص) و مبتنی بر عقلانیت و شناخت زمانه و مقتضیات آن است.

این پیام تصریح می‌کند: اصلی‌ترین مشخصه‌های آموزه‌های سیاسی ائمه اطهار و امام رضا(ع) اتحاد و پیوند ناگسستنی آن با اخلاق اسلامی است و این نکته‌ایست که در تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران تاکنون امری مسلم انگاشته شده و کمتر بر شرایط امکان آن در دنیای امروز اندیشیده شده است.

در ادامه پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی آمده است: بی شک جدایی سیاست و سایر شئون اجتماعی از تعالیم دینی، برای بشر امروز مصیبت‌ها و وقایع دهشتناکی را رقم زده است و جوامع انسانی را با بحران‌های عمیقی مواجه ساخته است.

این پیام می‌افزاید: مکاتب مختلف بشری و به خصوص جریان سکولاریسم با حذف نمودن دین از مناسبات سیاسی، علیرغم کوشش‌های فراوان، نتوانسته‌اند الگوی مناسبی را جایگزین آن کنند و دچار خلاءهای عظیم نظری و عملی در این عرصه گشتند.

این پیام تصریح می‌کند: در چنین وضعیتی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام عظیم‌الشأن (ره) افقی نو و چشم‌اندازی روشن را در عرصه سیاست برای برون رفت از این بحران به جهانیان معرفی کرد که بی‌شک الهام گرفته از تعالیم ائمه اطهار(ع) است. پیشوایانی که در طول زندگی با برکت خود بزرگ‌ترین حماسه‌ها را در عرصه سیاست رقم زدند.

این پیام ادامه می‌دهد: سرانجام دنیای پرآشوب امروز به دست توانای امام عصر (عج) از ظلم و عداوت پیراسته و جهان مملو از صلح و دوستی خواهد شد.

ثابت‌قدم‌وحید در این پیام خاطرنشان کرده‌ است: ضمن تقدیر و تشکر از تمام دست‌اندرکاران همایش آموزه‌های سیاسی امام رضا(ع) دوام توفیقات همگان را در توسعه و ترویج آموزه‌های عمیق آن امام همام از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

انتهای پیام/63002/ر/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول