اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه کرامت

همایش ملی آموزه‌های سیاسی امام رضا (ع) در بجنورد برگزار شد

نخستین همایش ملی آموزه‌های سیاسی امام رضا (ع) همزمان با دهه کرامت در بجنورد برگزار شد.

همایش ملی آموزه‌های سیاسی امام رضا (ع) در بجنورد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی شب گذشته در آیین اختتامیه این همایش با تاکید بر این‌که یکی از مهم‌ترین آموزه‌های سیاسی امام رضا (ع) این بوده که همواره عزت اسلامی خود را حفظ کنیم، گفت: این عامل باعث ایجاد وحدت هر چه بیشتر در مقابل دشمنان نظام اسلامی می‌شود.

قاسم جعفری همچنین به تدبیر و علم امام هشتم شیعیان جهان اشاره کرد و گفت: باید در تمامی عرصه‌ها از جمله سیاست علم و عمل ائمه را به‌کار بست تا آینده خوبی برایمان رقم بخورد.

وی بر عدالت و عدالت‌محوری در جامعه اسلامی هم اشاره کرد و افزود: اکنون در برخی روستاهای بجنورد مشکل کم‌آبی وجود دارد که زیبنده نیست.

به گفته جعفری، طی بازدید چند روز گذشته از برخی روستاهای این شهرستان مهم‌ترین مشکل اهالی کمبود و یا نبود آب بود.

وی افزود: به عنوان نمونه روستای 140 خانواری قره جنگل از جمله روستاهایی است که مردم با مشکل جدی آب مواجه هستند به گونه‌ای که آب خوردن ندارند و مردم بسیار گلایه‌مند هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در این همایش با اشاره به این‌که آثار بسیار فاخری از سوی پژوهشگران به این همایش ارائه شد، تصریح کرد: پس از فراخوان، 160 مقاله به دبیرخانه همایش آموزه‌های سیاسی امام رضا (ع) در خراسان شمالی ارسال شد که نهایتاً هشت اثر در مرحله نهایی برتر شدند.

حسین ثابت‌قدم، برگزاری این همایش علمی پژوهشی را آغازی برای حرکت‌های علمی در حوزه دین برشمرد و یادآور شد: امید می‌رود این رویداد علمی، فصل جدیدی برای نگاه به فرهنگ رضوی باشد.

به گزارش فارس، در این همایش کتاب مقالات نخستین همایش ملی آموزه‌های سیاسی امام رضا (ع) که انتشار یافته است در اختیار مدعوین قرار گرفت.

انتهای پیام/63002/م20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول