اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار گلستان

مرکز کنترل و مدیریت حوادث گلستان افتتاح شد + تصاویر

با حضور استاندار گلستان مرکز کنترل و مدیریت حوادث مدیریت بحران استان گلستان افتتاح و به بهره‎برداری رسید.

مرکز کنترل و مدیریت حوادث گلستان افتتاح شد + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، استاندار گلستان در آیین افتتاح این مرکز ابراز امیدواری کرد: این مجموعه بتواند نقش موثری در افزایش کارآمدی مدیریت بحران استان ایفاء کند.

جواد قناعت اظهار داشت: توسعه ساختمان مدیریت بحران استان به عنوان یکی از ابزارهای مدیریتی، اهداف سازمانی این اداره کل و ظرفیت‎های قانونی آن می‎تواند در بهتر اداره کردن این مجموعه کمک کند.

وی با اشاره به حادثه‎خیزی استان در سطح کشور خاطرنشان کرد: این موضوع نشان میدهد که هر لحظه در معرض یک حادثه طبیعی هسیتم و باید برای مواجهه با این حوادث از آمادگی لازم برخوردار باشیم.

 

گلستان در زمره حادثه‎خیزترین‎ استان‎های کشور

قناعت با اشاره به تلاش‎های مدیریت بحران طی سالهای گذشته و اخیر یادآور شد: به رغم اینکه استان همیشه در زمره برترین‌های کشور در حادثه‌خیزی بوده اما اقدامات مناسبی طی سالهای اخیر در زمینه پیشگیری و بازسازی انجام گرفته است.

قناعت متذکر شد: امیدواریم آرامشی که فعلا در حوزه مدیریت بلایای طبیعی استان حاکم است، همچنان تداوم داشته باشد تا بتوان برای چرخه پیشگیری در استان برنامه‌های تاثیرگذار و پیشگیرانه‌ را تداوم بخشید.

 

تاکید بر اهمیت جایگاه  ارتباطات در مدیریت بحران  

در ادامه این بازدید استاندارگلستان در مرکز سیستم ارتباطی مدیریت بحران استان(euc) حاضر شد و از بخش‎های مختلف آن بازدید به عمل آورد.

وی در این بازدید ضمن برقراری ارتباط با مرکز سازمان مدیریت بحران کشور و تبریک میلاد امام رضا(ع) این سیستم ارتباطی را در مدیریت بحران استان  گلستان افتتاح کرد.

استاندار گلستان با اشاره به اهمیت جایگاه ارتباطات در مدیریت بحران تصریح کرد: افزایش ظرفیت‎های ارتباطی در مدیریت بحران در افزایش سرعت خدمت‎رسانی به شهروندان استان تاثیرگذار است.

قناعت یادآور شد: در بسیاری از حوادث و بلایای طبیعی می‎توان با تبادل به موقع اطلاعات و اخبار علاوه بر آگاهی نسبت به وضعیت منطقه برای نجات و امداد‎رسانی، برنامه‎ریزی به موقع و جامعی ارائه داد. 

بنای مرکز کنترل و مدیریت حوادث استان در مساحت 150 متر مربع از سال 1390 آغاز شده بود. 

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.

انتهای پیام/83002/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول