اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست کارگروه بهداشت و درمان مدیریت بحران تشریح شد

اقداماتی که برای مدیریت بحران در کهگیلویه و بویراحمد باید صورت گیرد

در نشست کارگروه تخصصی بهداشت و درمان در مدیریت بحران، راهکارهای لازم برای افزایش آمادگی و خدمات‌رسانی به شهروندان در مواقع بحران و مدیریت صحیح آن بررسی شد.

اقداماتی که برای مدیریت بحران در کهگیلویه و بویراحمد باید صورت گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز نخستین نشست کارگروه تخصصی بهداشت و درمان در مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌جاری با محوریت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.

سید حسام‌الدین نبوی‌زاده در این نشست آمادگی همه نیروها و پرسنل بهداشت و درمان را در مواقع بحران ضروری دانست و اظهار داشت: بحران و حادثه، زمان و مکان نمی‌شناسد و از این‌رو باید همواره برای کمک‌رسانی و انجام نقش موثر خود در بروز حوادث و بحران‌ها آماده باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: برنامه‌ریزی‌های اصلی برای مدیریت بحران در مواقع آرامش اتخاذ می‌شوند که بر این اساس از هم‌اکنون باید بهترین مکان استقرار بیمارستان صحرایی را تعیین و مقدمات آن را فراهم کنیم.

نبوی‌زاده با بیان این‌که استقرار بیمارستان صحرایی از مهم‌ترین اقدامات در مواقع بحران است، گفت: اگر از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های کارشناسی لازم انجام گیرد در صورت بروز هر حادثه بحرانی و آسیب دیدن بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی این استان، می‌توانیم خدمات بهداشتی و درمانی لازم را به مصدومان و نیازمندان ارائه دهیم.

ایجاد راه ارتباطی با بیمارستان امام سجاد از رودخانه بشار و هتل آزادی

وی عدم قطع چرخه خدمات‌رسانی در مواقع بحران را نیازمند پیش‌بینی و برنامه‌ریزی به موقع دانست و اظهار داشت: به عنوان مثال از هم‌اکنون باید مسیر تردد آمبولانس‌ها و دیگر خودروهای امدادی را در سطح شهر و خصوصاً مسیرهای دستیابی به بیمارستان‌ها را در مواقع راهبندان و ترافیک مشخص و راهکار لازم در این خصوص اندیشیده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج احداث یک پل جدید روی رودخانه بشار، روبه‌روی بیمارستان امام سجاد (ع) و ایجاد یک راه ارتباطی جدید از مسیر هتل آزادی را از اقدامات لازم برای مدیریت صحیح بحران‌های احتمالی و انتقال بیماران به مراکز درمانی دانست و گفت: همچنین باید خطوط ویژه‌ای برای تردد آمبولانس‌ها و خودروهای امدادی در سطح شهر و مسیرهای منتهی به بیمارستان‌ها طراحی و پیش‌بینی شود.

نبوی‌زاده با مهم خواندن حفظ آمادگی مداوم در برابر وقوع هرگونه حادثه‌ای بر اهمیت مسئولیت دستگاه‌های عضو در مدیریت جامع و یکپارچه حوادث و ایفای نقش عملیاتی هر کدام از مجموعه‌ها در لحظه وقوع حادثه تاکید و گفت: همه سازمان‌ها و ارگان‌های دخیل در مدیریت بحران ‌باید آموزش‌های لازم در زمینه کمک‌های اولیه و اصول مدیریت بحران را فرا گیرند تا در زمان بحران بتوانند همکاری مفیدی داشته باشند.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر شرکت فعال و منظم اعضای این کارگروه در جلسات خواستار ادامه فرآیند برنامه‌ریزی برای اجرایی کردن اهداف آیین‌نامه کارگروه در چهار فاز مدیریت بحران شد.

لزوم مساعدت مالی استانداری برای خرید بیمارستان صحرایی

به گزارش فارس، اعضای کارگروه بهداشت و درمان در مدیریت بحران در این جلسه اطلاعاتی را در خصوص وسایل و امکانات بهداشتی و درمانی اعم از بیمارستان و چادر صحرایی، هلی‌کوپتر امدادی، آمبولانس، دارو، نیروی انسانی مجرب، وسایل و تجهیزات موجود برای استفاده در زمان‌های بحران ارائه دادند.

تخصیص مبلغ 3 میلیارد ریال برای خرید بیمارستان صحرایی از طرف استانداری از دیگر مواردی بود که نماینده مدیریت بحران این استان آن را ضروری دانست و گفت: حدود 5 میلیارد ریال دیگر نیز از طریق رایزنی با مقامات دولتی تامین خواهد شد.

فرودگاه‌ها آمادگی خدمات‌رسانی در مواقع بحران را داشته باشند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز هدف از برگزاری این نشست را ایجاد هماهنگی‌های لازم در عرصه بهداشت و درمان دستگاه‌های همکار در مواقع بحران دانست و گفت: برنامه‌ریزی، نظارت و توسعه در مراحل خطرزایی، پیشگیری، آمادگی، پاسخ و بازتوانی بحران از جمله موارد مهمی است که باید تیم امدادی بحران به آن توجه کافی را داشته باشند.

اورنگ ایلامی افزود: فرودگاه‌های یاسوج و گچساران باید آمادگی لازم برای انتقال و پذیرش مصدومین احتمالی در بحران‌ها را داشته باشند و از طرفی نیز مکان‌هایی خاص در فرودگاه برای رسیدگی به مصدومین قبل از زمان پرواز در فصول مختلف در نظر گرفته شود.

به گزارش فارس، خطر وقوع زلزله از مهم‌ترین بحران‌هایی است که استان کهگیلویه و بویراحمد را تهدید می‌کند و آمادگی برای مقابله با آن ضروری است.

انتهای پیام/82005/م40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول