اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبر داد

بازدید 130 هزار نفر از جشنواره بازی و اسباب‌بازی قزوین

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: امسال 130 هزار نفر از جشنواره بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز بازدید کردند که بیانگر افزایش بازدیدکنندگان نسبت به سال گذشته است.

بازدید 130 هزار نفر از جشنواره بازی و اسباب‌بازی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین سعید وزیری‌نژاد در اختتامیه سومین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز که بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات بانو حضرت زهرا(س) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته 120 هزار نفر از نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز بازدید کردند.

وی افزود: امسال این آمار به 130 هزار نفر رسیده که این مهم بیانگر افزایش بازدیدکنندگان از نمایشگاه یاد شده نسبت به سال گذشته بوده است.

وزیری‌نژاد با بیان اینکه سومین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز برای سومین بار در قزوین برپا شده است، ابراز داشت: در این مدت این نمایشگاه به خوبی توانسته به موفقیت‌های خوبی برسد و در کشور به عنوان بزرگ‌ترین برنامه فرهنگی یاد شود.

این مسئول با اشاره به اینکه بازدیدکنندگان مختلفی از داخل و خارج کشور از نمایشگاه یاد شده بازدید کردند، اذعان داشت: سفرای کشورهای خارجی و مدیران کشوری و استانی از جمله بازدیدکنندگان این نمایشگاه بودند که تحقق این مهم موفقیت بزرگی برای قزوین محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد: 80 نفر از رسانه‌ها و مطبوعات کشوری، 15 هنرمند و بازیگر مطرح کشوری، 25 عکاس و نماینده یونیسف در ایران از دیگر بازدیدکنندگان این نمایشگاه بودند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز به مدت 10 روزه در قزوین برپا می‌شود، یادآور شد: پخش برنامه‌هایی از جشنواره یاد شده از شبکه‌های یک، سه، جام جم و استانی گواه روشن اهمیت برگزاری این جشنواره بوده است.

ثبت جهانی جشنواره اسباب‌بازی قزوین

وزیری‌نژاد با بیان اینکه بزرگ‌ترین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز به نام قزوین در کشور ثبت شده است، ابراز داشت: مسئولان مربوط در شهرداری قزوین تلاش می‌کنند تا بتوانند این جشنواره را ثبت جهانی کنند تا با تحقق این امر موفقیت دیگری به نام این شهر به دست آید.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز در دو سال گذشته در ایام تعطیلات نوروز برپا می‌شد، متذکر شد: برگزاری این جشنواره به دلیل تداخل با ایام فاطمیه به هفته قزوین انتقال یافته است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: همایش پیاده‌روی خانواده و نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز از جمله مهم‌ترین و بزرگترین برنامه‌های اجرایی به مناسبت هفته قزوین در این شهر بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در اجرای این دو برنامه 200 هزار نفر شرکت کردند که این آمار بیانگر نیمی از جمعیت شهر قزوین است، اضافه کرد: این مطلب گواه روشن مردمی بودن برپایی این برنامه‌ها است.

وزیری‌نژاد بیان کرد: تبدیل قزوین به مقصد گردشگری و معرفی آن در سطح فراملی، احیای بازی‌های بومی و ملی کودکان دیروز به امروز و معرفی اسباب‌بازی‌های قدیمی و سنتی برای پژوهشگران و محققان برای مطالعه و تحقیق از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه بوده تا نهضت تولید عروسک‌های بومی و ایرانی در کشور ایجاد شود.

انتهای پیام/77009/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول