اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای کتاب کودک ایران:

اسباب‌بازی‌های قدیمی با علم روز احیا شود

دبیر شورای کتاب کودک ایران گفت: باید امکاناتی ایجاد کرد تا سازندگان و پژوهشگران با استفاده از علم روز در راستای ساخت اسباب‌بازی‌های قدیمی تلاش کنند.

اسباب‌بازی‌های قدیمی با علم روز احیا شود

نوش آفرین انصاری در حاشیه برپایی سومین جشنواره بازی و اسباب‌بازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: برپایی برنامه‌ها و همایش‌هایی در حوزه کودک فرصتی مغتنم برای به صحنه آوردن خانواده‌ها است.

وی افزود: از سویی برگزاری چنین جشنواره‌هایی در رشد شخصیت کودکان تأثیر مستقیم دارد و تصویری از آینده در ذهن آنان ایجاد خواهد کرد.

انصاری ضمن اعلام خرسندی از احیای اسباب‌بازی‌های قدیمی در جشنواره بازی و اسباب‌بازی گفت: باید امکاناتی ایجاد کرد تا سازندگان و پژوهشگران با استفاده از علم روز در راستای ساخت اسباب‌بازی‌های قدیمی تلاش کنند.

دبیر شورای کتاب کودک ایران افزود: شناخت اسباب‌بازی‌های قدیمی هر منطقه از ایران و فراهم آوردن شرایط برای ساخت دوباره و معرفی آن‌ها به کودکان نیز می‌تواند در گرایش نیافتن کودکان به بازی‌های غیر استاندارد جدید مفید باشد.    

وی با ابراز تأسف از اینکه در جهان امروز از کودک به عنوان یک ابزار برای کسب درآمد اقتصادی استفاده می‌شود، عنوان کرد: تولیدکنندگان و واردکنندگان اسباب‌بازی در جهان امروز تنها در اندیشه‌ کسب درآمد بیشتر هستند و بازار فروش اسباب‌بازی را پر زرق‌وبرق می‌کنند.

دبیر شورای کتاب کودک ایران شرایط فعلی را زنگ خطری برای مخدوش کردن آینده‌ کودکان ایران‌زمین عنوان کرد و گفت: راه برون‌رفت از مشکلاتی که ممکن است با آن‌ها در آینده مواجه شویم این است که جامعه را از آسیب‌های ابزارهای بازی مخرب آگاه کنیم و در این بخش نقش کارشناسان و مسئولان فرهنگی اهمیت دارد.

انتهای پیام/2667/ت20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول