اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین عنوان کرد

احیای اسباب‌بازی‌های سنتی در جشنواره قزوین

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: اسباب‌بازی‌های قدیمی و سنتی با برپایی نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز در قزوین احیا شد.

احیای اسباب‌بازی‌های سنتی در جشنواره قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی در اختتامیه سومین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز که بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات بانو حضرت زهرا (س) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان شهرداری قزوین با برپایی این جشنواره در راستای احیای اسباب‌بازی‌های قدیمی و سنتی گام‌های بلندی برداشته‌اند.

وی افزود: جشنواره یاد شده برای سومین سال متوالی است که در قزوین برگزار می‌شود و در این مدت این جشنواره کمک مهمی به تحقق این موضوع کرده است.

حبیبی به سومین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز اشاره کرد و گفت: این جشنواره از حرکت‌های مطلوب و تحسین‌برانگیز شهرداری قزوین است که با هماهنگی نهادهای مربوط به خوبی در این شهر برگزار شد.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اینکه جشنواره اسباب‌بازی کودکان در قزوین نخستین جشنواره‌ بزرگی است که در کشور برگزار می‌شود، یادآور شد: از جشنواره یاد شده شهروندان قزوینی، گردشگران داخلی و خارجی بازدید کردند.

این مسئول با بیان اینکه برگزاری این جشنواره در قزوین ابتکار نو و تازه‌ای بود که توسط مسئولان مربوطه در شهرداری قزوین مطرح شده است، اضافه کرد: این جشنواره تاکنون توانسته موفقیت‌های خوبی را در زمینه جذب گردشگر به این شهر و یاددهی مسائل تربیتی کودکان به والدین کسب کند.

وی با بیان اینکه تربیت درست کودکان توسط والدین از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: برپایی این جشنواره توانست این موضوع را در مسیر درستی هدایت کند که تحقق این مهم از دیگر موفقیت‌های کسب شده این جشنواره بوده است.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اینکه با به نمایش در آمدن اسباب‌بازی‌های قدیمی و سنتی از اقوام مختلف ایرانی در این جشنواره موجب شد تا بازدیدکنندگان بیشتر با تاریخ این شهر آشنا شوند، ادامه داد: با تحقق این مهم تاریخ قزوین به خوبی برای آنان احیا و بازگو شده است.

حبیبی ادامه داد: در این جشنواره آثاری در زمینه‌های مختلف هنری از جمله طراحی، خطاطی، خوشنویسی، مستندسازی و نشریه‌نگاری برای بازدیدکنندگان به نمایش درآمد که این مهم نشان‌دهنده حرفه‌ای برگزار شدن این نمایشگاه است.

این مسئول با بیان اینکه باید قرآن‌ کریم، اهل‌ بیت (ع) و نماز سه اصل اساسی هر انسان در زندگی باشد، خاطرنشان کرد: مسلمانان با عمل به این اصل و تمسک جستن به آنها می‌توانند در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اینکه قرآن کریم راه و رسم درست زندگی کردن را به انسان‌ها می‌آموزد، اظهار کرد: هر فردی با تمسک جستن به آن می‌تواند در زمینه‌های مختلف علمی،‌ دینی، فرهنگی و اجتماعی به موفقیت‌ها و پیشرفت‌های خوبی برسد بر این اساس باید در سرمشق گرفتن از این کتاب آسمانی مصمم بود.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه «قرآن‌ کریم و اهل بیت (ع) دو گنجینه گرانبهایی هستند که هر کس به آنها تمسک بجوید در دنیا و آخرت سعادتمند می‌شود»، گفت: طبق این آیه هر کسی در هر عرصه‌ای که فعالیت می‌کند با تمسک جستن به این دو گنجینه می‌تواند در مسیر رشد و پیشرفت سریع‌تر حرکت کند.

انتهای پیام/77009/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول