اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین زهرا تفسیر کرد

علت لقب‌گیری عالم آل محمد برای امام رضا (ع)

امام جمعه شهر بویین زهرا علت لقب گیری امام رضا (ع) به عالم آل محمد را تفسیر کرد.

علت لقب‌گیری عالم آل محمد برای امام رضا (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه بعد از ظهر امروز در جمع روحانیون شهر بویین زهرا سالروز ولادت باسعادت ثامن الائمه امام رضا (ع) را تبریک گفت و اظهار داشت: تغییر در رفتار، گفتار و جلوه‌های مختلف حیات فردی و اجتماعی و نیز مقاومت معنوی در برابر مستکبران امروز با تأسی از ائمه‌ اطهار در انسان نهادینه می‌شود.

امام جمعه شهر بویین زهرا به تفسیر اتفاقات حیات پر برکت امام رضا (ع) به ویژه در پنج سال آخر عمر اشاره کرد و افزود: امام رضا (ع) در سه سال پایانی عمر مبارک تا زمان شهادت را به اجبار دستگاه فاسد بنی عباس و فشار مأمون در ایران اسلامی با نشر معارف و احکام الهی سپری کرده و به عنوان عالم آل محمد (ص) لقب گرفتند.

زرینه با گرامیداشت 27 شهریورماه سالروز وفات محمدتقی شهریار به عنوان روز شعر و ادب فارسی از خدمات این شاعر ارزشی به انقلاب اسلامی تقدیر کرد.

امام جمعه بویین زهرا ادامه داد: استاد شهریار با شعر، نظم، نثر، بیان و قلم خویش در راستای پاسداشت شعر اصیل ایرانی در دوران حیات همت گمارد و در این راستا امروز نقش اصحاب هنر به ویژه شعرا و ادبا در برجسته‌سازی دستاوردهای نظام مقدس اسلامی ویژه است.

وی خواستار از تلاش هنرمندان در زمینه بیان جنایت نظام سلطه و اهداف شوم آنها شد.

زرینه ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها تصریح کرد: این دو مرکز علمی همواره عهده‌دار رسالت سنگین فرهنگی جامعه بوده و نقش سازنده آنها با پرهیز از افراطی‌گری و رادیکالیزه کردن جنبش‌ها باید مورد تأکید قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: امروز با توجه به قرار گرفتن در پیچ تاریخی جهان دو نهاد دینی و علمی حوزه و دانشگاه ضرورت دارد تا نقش بی‌بدیل خویش را به خوبی ایفا کرده و به عنوان موتور فکری و محرک جامعه عمل کند.     

وی ضمن محکومیت شدید 26 شهریور ماه سالروز واقعه کشتار تعدادی از شهروندان فلسطین در اردوگاه‌های مردمی توسط صهیونیست اظهار داشت: کشتار مردم دلیل و سند محکم بر خوی وحشیگری رژیم جعلی اسرائیل است.

امام جمعه شهر بویین زهرا افزود: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری مسلمانان جهان باید طلسم مصونیت جنایتکاران صهیونیست را شکسته و استکبار جهانی را نابود سازند.

انتهای پیام/77005/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول