اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خادم آستان قدس رضوی در مزار شهدای چایپاره:

دوستی امام رضا(ع) در خطه آذربایجان بی نظیر است

خادمان رضوی با حضور در مزار شهدای چایپاره با آرمان های امام و شهدا تجدید بیعت کرده و یکی از خدام رضوی حب امام رضا(ع) را در خطه آذربایجان بی نظیر عنوان کرد.

دوستی امام رضا(ع) در خطه آذربایجان بی نظیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ششمین دوره جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید از آذربایجان غربی، خادمان و نماینده آستان قدس رضوی با همراهی امام جمعه، فرماندار، جمعی از مسئولان شهرستانی و نیز خانواده شهدای چایپاره با حضور در مزار شهدای این شهرستان با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

در این آئین که با اهتزاز پرچم متبرک بارگاه رضوی در محل مزار شهدا همراه بود، رضایی یکی از خادمان حرم مطهر رضوی طی سخنانی عنوان کرد: ولایتمداری و دوستی امام رضا(ع) در میان مردم مسلمان آذربایجان غربی و به ویژه خطه آذربایجان بی نظیر است.

اهتزاز بیرق متبرک حرم مطهر رضوی که با قرائت صلوات خاصه امام هشتم همراه بود، موجب سرازیر شدن اشک چشمان حاضران به ویژه خانواده شهدا شد.

در ادامه این مراسم مداحی یکی از خدام رضوی و ذکر مناقب و مصیبت‌های امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) توسط وی سبب گریه عاشقان امام غریب و مظلوم شده و حال و هوای معنوی به فضای مزار شهدا بخشید.

امام جمعه چایپاره نیز با قرائت بخشی از دعای توسل «یا وجیها عندالله اشفع لنا عندالله»  و ذکر مناقب ثامن‌الحجج، گفت: تقدیم سلام مردم سراسر ایران به امام رضا(ع)، هدف اصلی سفرهای خدام بارگاه رضوی در قالب جشن های زیر سایه خورشید است.

حجت‌الاسلام محمد بابایی یکی از خادمان روحانی نیز در سخنانی اظهار داشت: امام رضا(ع) به برکت فتنه دشمن برای خواب کردن ایشان، معارف ناب را ارایه دادند و این دلیل ماندگاری آن حضرت است.

مبلغ آستان قدس رضوی گفت: دریای معارف رضوی درس زندگی برای تمام مومنان، مسلمین و مردم در سراسر جهان بوده و چنگ به کتاب خدا و عترت عامل اصلی رستگاری و حساب نفس مایه زندگانی است.

در پایان این مراسم خادمان و نماینده آستان قدس رضوی و حاضران با اهدای شاخه گل و نثار فاتحه موجب زنده کردن یاد شهدا شدند.

انتهای پیام/61001/ر20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول