اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ارومیه تأکید کرد

لزوم حقیقت‌گویی شاعران در سروده‌های خود

امام جمعه موقت ارومیه بر لزوم تبیین حقایق در اشعار شاعران تأکید کرد و افزود: حقایق وقتی در قالب شعر بیان شوند اثربخشی بیشتری خواهند داشت.

لزوم حقیقت‌گویی شاعران در سروده‌های خود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمد فخری ظهر امروز در مراسم اختتامیه هشتمین، جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری که در ارومیه برگزار شد اظهار داشت: شعر استعدادی است که خداوند در وجود برخی افراد قرار داده است و استفاده از این ظرفیت در راستای اشاعه آموزه‌های دینی و فرهنگ رضوی سعادتی ویژه می‌طلبد.

وی در این مراسم انسان را اشرف مخلوقات عالم عنوان کرد و افزود: یکی از جلوه‌های اشرف مخلوقات بودن انسان قدرت بالای کلامی اوست که شایسته است از این ظرفیت در اشاعه حقایق بهره برد.

فخری استفاده از این ظرفیت‌ها را در راستای شناساندن فرهنگ و سیره اهل بیت و ائمه بزرگوار اسلام بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: دهه کرامت فرصت ویژه‌ای برای انتقال این مفاهیم به دیگران است و وقتی این مفاهیم با شعر آمیخته شود اثربخشی آن بیش‌تر خواهد بود.

وی در این میان بر حقیقت‌گویی شعرا در بیان مطالب تأکید کرد و افزود: این مهم باید همواره در بیان اشعار لحاظ شود، چرا که شعر در اصل باید کلامی باشد که واقعیت‌ها را بیان کند.

امام جمعه موقت ارومیه ماه ذی‌القعده را ماه امام رضا(ع) دانست و با توجه به قرارگیری هفته کرامت در این ماه، آن را فرصتی ارزشمند برای ترویج و تبیین فرهنگ رضوی در میان جوانان عنوان کرد.

فخری ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری در ارومیه، بر تداوم برگزاری چنین جشنواره‌هایی در استان تأکید کرد و افزود: چنین برنامه‌هایی می‌توانند گامی موثر در راستای معرفت‌افزایی جوانان به سیره ائمه معصوم علیهم‌السلام در استان بوده و زمینه‌ساز پیاده‌سازی فرهنگ ناب ایشان در جامعه شوند.

انتهای پیام/61006/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول