اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی اعلام کرد

ارومیه میزبان ترکی‌سرایان ایرانی و خارجی در جشنواره شعر رضوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: ارومیه امروز و فردا میزبان ترکی‌سرایان 11 استان داخلی و پنج کشور خارجی در هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری است.

ارومیه میزبان ترکی‌سرایان ایرانی و خارجی در جشنواره شعر رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام باقر کریمی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری که در سالن اجتماعات نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی برگزار شد اظهار داشت: این جشنواره با هدف اشاعه فرهنگ رضوی و ترویج سیره امام رضا(ع) همزمان با دهه کرامت برگزار شده است.

وی از ارتقای کمی و کیفی آثار ارسال شده به دبیرخانه این دوره از جشنواره خبر داد و افزود: تعداد آثار ارسال شده تا پایان مهلت مقرر به هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی نسبت به دوره پیشین 20 درصد رشد داشته است.

کریمی به استقبال گسترده جوانان و حضور آنان در این دوره از جشنواره اشاره و تصریح کرد: این خبر حاکی از اثربخشی این جشنواره و رسیدن به بخش مهمی از اهداف آن بوده، چرا که هدف اصلی از برگزاری چنین جشنواره‌هایی افزایش رغبت جوانان و گرایش آنان به فرهنگ رضوی و سیره نبوی بوده است.

وی تعداد کل آثار دریافت شده در این دوره از جشنواره را مشتمل بر 371 اثر داخلی و خارجی عنوان کرد و افزود: از این تعداد 350 اثر داخلی و 21 اثر خارجی دریافت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از شرکت آثار ترکی‌سرایان 11 استان داخلی پنج کشور خارجی در این جشنواره خبر داد و گفت: استقبال در داخل کشور بسیار گسترده بود به طوری که از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، تهران، البرز، اصفهان، قزوین، کرمانشاه و خراسان رضوی آثار فاخری به جشنواره ارسال شده است.

وی آثار خارجی شرکت کننده در این جشنواره را متعلق به کشورهایی نظیر جمهوری خودمختار نخجوان، جمهوری آذربایجان، ترکیه، ازبکستان و عراق اعلام کرد و افزود: نهایت دقت نظر در داوری آثار به عمل آمده و بر رعایت شرط انصاف در آنها تأکید شده است.

کریمی داوری آثار خارجی را بر عهده استاد عارف بزونالی از جمهوری خودمختار نخجوان و بهرالعلومی از ایران دانست و افزود: داوری آثار داخلی نیز با همان حساسیت داوری آثار خارجی، بر عهده عسگر شاهی از اردبیل، بیت‌الله جعفری از تهران و سعید سلیمانپور از آذربایجان غربی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم صبح روز شنبه، 23 شهریور ماه در همین مکان با معرفی آثار برگزیده داخلی و خارجی به پایان می‌رسد که در آن از 10 اثر برگزیده تجلیل به عمل می‌آید.

کریمی همچنین در آغاز این مراسم پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با یازدهمین دوره جشنواره‌های بین‌المللی امام رضا(ع) را در جمع حاضران در جشنواره قرائت کرد.

انتهای پیام/61006/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول