اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از مسئولان

جشنواره منطقه‌ای شعر رضوی در الیگودرز پایان یافت

با حضور جمعی از مسئولان جشنواره منطقه‌ای شعر رضوی و اختتامیه سلسله برنامه‌های هفته رضوی در الیگودرز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

جشنواره منطقه‌ای شعر رضوی در الیگودرز پایان یافت

 به گزارش خبرگزاری فارس از الیگودرز، صبح امروز جشنواره شعر رضوی و اختتامیه سلسله برنامه‌های جشنواره رضوی در الیگودرز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مراسم اختتامیه جشنواره منطقه‌ای شعر رضوی در الیگودرز، گفت: یکی از برکات برگزاری جشنواره نماهنگ رضوی، تشویق جوانان به آشنایی با تاریخ ادیان و سیره ائمه است.

محمدتقی توکلی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های متفاوت در هر استانی جزو کارهای فرهنگی و تأثیرگذار محسوب می‌شود، گفت: در خصوص چگونگی تأثیرگذار کردن آثار ارسالی و برگزیده جشنواره سراج خراسان، اگر بتوان آثار این جشنواره را مطابق واقعیت‌‎ها به تصویر کشید، مخاطب بیشتری جذب می‌شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اطلاع‌‎رسانی در خصوص برگزاری جشنواره نماهنگ رضوی(سراج خراسان) استان لرستان به یک ‎سری مسائلی که قبلاً با آنها روبرو نشده، دسترسی پیدا می‌کند، اظهار داشت: نهادهای فرهنگی باید در برگزاری هر چه بهتر جشنواره نماهنگ رضوی ورود پیدا کرده و از اختیارات و امکاناتی که دارند، در مسائل فرهنگی و دینی استفاده کنند.

توکلی با بیان اینکه با برگزاری این جشنواره مسائل فرهنگی استان لرستان اطلاع‌رسانی و معرفی می‌شوند، گفت: اگر بتوان به کمک ابزار هنری آثاری جذاب اعم از فیلم، عکس، نماهنگ، شعر و... برای تمام اقشار جامعه تولید کرد، بدون شک خروجی بهتری از برگزاری این چنین جشنواره‌ها داریم.

در ادامه فرماندار الیگودرز نیز در این مراسم گفت: ائمه ‌اطهار(ع) میراث‌های ارزشمندی از روش عملی زندگانی برای ما به یادگار گذاشته‌اند و با توجه به وجود بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) در ایران و بار معنوی آن، می‌توان با برگزاری جشن‌ها و مراسمات مذهبی روح و روان انسان را پرورش داد.

محمد ولی رضوی نژاد با بیان اینکه خداوند در حدیث قدسی می‌فرمایند«تمام مراتب فضل و فضیلت که برای انبیاء در نظر داشته، را در وجود امام رضا(ع) پیاده‌ کرده‌ام»، اظهار کرد: ایشان امامی است که اگر به امامت ایشان اعتقاد کامل و راسخ داشته باشیم، از شیعیانی خواهیم بود که در دنیا و آخرت خوشبخت و سعادت‌مند می‌شویم.

در ادامه سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان الیگودرز در ابتدای این مراسم ضمن ارائه گزارش روند اجرایی این جشنواره گفت: از بین 50 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره 15 اثر پذیرفته و در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری نماهنگ رضوی در خرم‌آ‌باد تجلیل می‌شوند.

حبیب جمشیدی افزود: یکی از مهمترین اندیشه‌ها که اصول اصلی نظام جمهوری اسلامی بر مبنای آن پا گرفته اندیشه‌های دینی است که به دلیل گرایش‌های شدید جامعه ایرانی به آثار هنری، ارائه این آثار هنری می‌تواند تاثیرات فراوانی در جامعه نهاده و مورد پذیرش آحاد مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به فرموده حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه هر اندیشه‌‎ای که در قالب هنر نگنجد ماندنی نیست، اظهار کرد: واکنش مردم نسبت به فیلم‌ها و سریال‎های مذهبی از جمله امام علی(ع) و امام رضا(ع)، موسیقی، اشعار و دیگر آثار هنری ماندگار مذهبی که سال‌های سال در خاطره عموم مردم باقی مانده، موید این مطلب است، چرا که یکی از بهترین راه‌های تثبیت اندیشه‌های دینی و مذهبی در جامعه، ارائه آنها در قالب هنر است.

در ادامه این جشنواره طی مراسمی در تالار فرهنگ و هنر مجتمع فرهنگی هنری سیمرغ شهرستان الیگودرز به پاس زحمات چندین ساله استاد سید کمال رضوی‌نژاد در زمینه ادبیات و به نثر گویش و فرهنگ الیگودرز نام این سالن به کمال تغییر کرد.

گفتنی است، در این جشنواره شانزده شاعر از استان‌های اصفهان مرکزی و لرستان به قرائت اشعار خود پرداختند و در پایان با اهدای لوح سپاس و هدایای از شرکت‌کنندگان برنامه‌های دهه کرامت تقدیر شد.

بر پایه این گزارش نفرات برتر جشنواره منطقه‌ای شعر الیگودرز به شرح زیر: مرتضی خدایگان از کوهدشت، محمدرضا سلیمی از داران، میثم جعفری از بروجرد، اکبر آزادپور از نجف‌آباد، مطهره عباسیان از خمینی شهر، فاطمه بیرانوند از خرم‌آباد، احمدرضا گوهری از الشتر، عباس آتشی از الیگودرز، سیاوش طاهری از داران، علی اکبری نسب و فرزانه شهسواری از الیگودرز، امید خسروی از خمین، زهرا سپه کار از اصفهان، محمد تقی عزیزیان از نورآباد، محمدحسن شفیعی از پلدختر، محمد زارعی از دلیجان معرفی شدند.

انتهای پیام/85001/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول