اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دقایقی قبل

اختتامیه هشتمین جشنواره شعر رضوی به زبان آذری در ارومیه آغاز شد

آئین اختتامیه هشتمین جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری هم اکنون در ارومیه در حال برگزاری است.

اختتامیه هشتمین جشنواره شعر رضوی به زبان آذری در ارومیه آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، آئین اختتامیه هشتمین جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری که از دیروز در محل سالن اجتماعات نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی واقع در خیابان ارشاد ارومیه آغاز شده بود هم اکنون در همین مکان در حال برگزاری است.

در این مراسم شعرا، ادبا و عرفایی از 11 استان داخلی کشور و ترکی سرایانی از پنج کشور خارجی حضور دارند و به ارائه اشعار و سروده‌های خود در وصف امام رضا(ع) می‌پردازند.

371 اثر داخلی و خارجی در این جشنواره شرکت کرده‌اند که 350 اثر مربوط به شرکت کنندگان داخلی و 21 اثر مربوط به شرکت کنندگان خارجی این جشنواره هستند.

گفته می‌شود تعداد آثار دریافت شده در این دوره از جشنواره نسبت به دوره قبلی آن 20 درصد رشد داشته که ارتقای کیفی آثار ارائه شده در این دوره نیز بسیار محسوس است.

گفتنی است حضور جوانان در این دوره از جشنواره چشمگیر بود به طوری که شاهد حضور پرشور جوانان در این مراسم هستیم.

حضور شاعرانی از کشورهای جمهوری خودمختار نخجوان، جمهوری آذربایجان، ترکیه، ازبکستان و عراق زینت بخش این جشنواره رضوی است که سروده‌های عاشقانه خود را در وصف امام رئوف به حاضران در جشنواره ارائه می‌دهند.

در این دوره از جشنواره آثار فاخری از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، تهران، البرز، قزوین، کرمانشاه، اصفهان و خراسان رضوی ارائه شده است که گزیده‌هایی از این آثار در محضر حاضران در جشنواره قرائت می‌شود.

گفتنی است داوری آثار خارجی بر عهده اساتیدی از جمهوری خودمختار نخجوان و ایران و داوری آثار داخلی را نیز اساتیدی از استان‌های اردبیل، تهران و آذربایجان غربی بر عهده دارند.

در پایان این مراسم که تا ساعت 13 امروز به طول می انجامد از 10 نفر از افراد برگزیده تجلیل می شود که در این میان پنج برگزیده داخلی و پنج برگزیده خارجی با ارائه جوایزی نفیس قدردانی می‌شود.

انتهای پیام/61006/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول