اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

رواق آخر جشنواره شعر رضوی در کرمان + تصاویر

هشتمین جشنواره سراسری شعر رضوی کرمان با انجام مراسم اختتامیه و معرفی شاعران و پژوهش‌های برگزیده به کار خود پایان داد.

رواق آخر جشنواره شعر رضوی در کرمان + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، هشتمین جشنواره سراسری شعر رضوی کرمان با انجام مراسم اختتامیه و معرفی شاعران و پژوهش‌های برگزیده شب گذشته به کار خود پایان داد.

هشتمین جشنواره سراسری شعر رضوی کرمان، هشت برگزیده‌اش را شناخت؛ بر این اساس و با اعلام نظر هیئت داوران نفرات زیر به صورت مشترک و بدون رتبه‌بندی به عنوان برگزیدگان این کنگره معرفی شدند.

علی سلیمانی از همدان، علیرضا قنبری از البرز، منصوره اسحاقی از تهران، محمدحسین اسفندیارپور از کرمان، حسین طاهری از زنجان، سعیده ثابتی‌رضویان، عبدالحسین انصاری و زهرا امیرتیموری از کرمان برگزیدگان این جشنواره بودند.

برگزیدگان بخش علمی‌ و پژوهشی جشنواره

براساس رأی هیئت داوران برگزیدگان بخش علمی و پژوهشی جشنواره ابراهیم اسماعیلی از تهران، فاطمه تسلیم‌جهرمی از فارس، یاسر سیستانی‌نژاد از زاهدان، سیدمهدی رضوی، حسین سبزه‌صادقی و مهرداد نصرتی از کرمان، حجت‌الاسلام محمد اسماعیل‌زاده از همدان و سیدغلام حسینی از قم معرفی شدند.

تجلیل از فرمانداران شهرهای میزبان

کمیته برگزارکننده هشتمین جشنواره شعر رضوی کرمان از سام‌نژاد، فرماندار نرماشیر به دلیل بهترین میزبانی جشنواره منطقه‌ای شعر رضوی استان کرمان تجلیل کرد. همچنین از حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان نیز تقدیر به عمل آمد.

جشنواره شعر رضوی استان کرمان امسال به صورت منطقه‌ای و به میزبانی پنج شهرستان رفسنجان، زرند، سیرجان و نرماشیر و منطقه جنوب استان به میزبانی شهرستان جیرفت برگزار شد.

تجلیل از شاعران کرمانی برگزیده دوره‌های قبل

از شاعران کرمانی که در دوره‌های پیشین جشنواره شعر رضوی حائز مقام شدند، تجلیل شد. پس از تجلیل میهمانان بخش رقابتی کنگره شعر رضوی براساس نظر هیئت داوران از سیدحسین سیدی از مشهد مقدس و مصطفی عبداللهی از سیرجان کرمان با عنوان شایسته تقدیر ویژه، تقدیر شد.

براساس آرای هیئت داوران از شاعران زیر در بخش میهمانان بخش رقابتی هشتمین جشنواره شعر رضوی کرمان تقدیر به عمل آمد.

عالیه مهرابی، معصومه عباسی، طاهره احمدی، صفر بابایی‌مقدم، معصومه عباسی، فاطمه رضایی، محمدحسین ابوترابی، فرامرز اکبری، علی فردوسی، عباس شاه‌زیدی، اسماعیل حکاک، جواد خسروی، جانعلی خاوند، عبدالرضا حسینی، مهدی باقریان، شهریار حمزه‌ای، احسان پورمحمدی، رضوان صفی‌جهانشاهی، فرزانه کوهبنانی‌نژاد، فهیمه مجیدی، حمیدرضا محمودزاده، میثم مشرفی، امیرحسین نورالدینی، سهراب هاشمی‌نسب و علی اسدی میهمانان بخش رقابتی هشتمین جشنواره بودند.

جشنواره رضوی نماد توجه و اشاعه فرهنگ ولایی و رضوی

عفت شریعتی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره رضوی هم‌اکنون تبدیل به نماد توجه و اشاعه فرهنگ ولایی و رضوی در کشور و جهان شده است، این اتفاق مبارکی است که باید از آن مراقبت کرد و در راستای گسترش آن از هیچ تلاشی فروگذاری نکرد.

وی تصریح کرد: حضور شاعران جوان در این مراسم و جشنواره‌ها نوید حضور نسلی دیگر در مسیر ادامه پیگیری و پاسداری از ارزش‌هایی است که این کشور در راه پاسداشت و حفاظت از آنها سالیان سال تلاش و مجاهدت کرده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مردم فرهنگ‌مدار کرمان و از همه مسولان که شبانه‌روز برای تدارک و برگزاری این کنگره و مراسم معنوی با شکوه زحمت کشیده‌اند، قدردانی کرد.

اسماعیل نجار، استاندار کرمان نیز گفت: استفاده هنرمندان و آفرینش‌گران فرهنگی و هنری از منابع دینی و فرهنگ غنی ائمه، راز و رمز ماندگاری هنر است.

وی با اشاره به بهره‌گیری حافظ از کلام وحی بیان داشت: ظرایف و دقایق شگرفی در شعر حافظ وجود دارد که همه برگرفته از تسلط و معرفت و شناخت او نسبت به قران است.

نجار با اشاره به شعرخوانی شاعر هندی در مراسم شعرخوانی شاعران در مراسم افتتاحیه عنوان کرد: اشعاری که این شاعر اهل هندوستان در جشنواره شعر رضوی کرمان قرائت کرد، نشان داد که شعر می‌تواند تا فراسوی مرزهای زمانی و مکانی اثرگذار باشد به شرط این که حامل پیغامی الهی و معنوی باشد.

استاندار کرمان تصریح کرد: شعرای جوان قدر خود را بدانند، شعر ودیعه‌ای الهی است و این ودیعه اگر در مسیر و راه کلام‌الله و در راه فرهنگ منور رضوی و ولایی استفاده شود،علاوه بر نتایج دنیوی، فیض معنوی را نیز نصیب آفرینندگان اثر هنری می‌کند.

شعرخوانی قزوه در جشنواره شعر رضوی

علیرضا قزوه، شاعر و مدیر آفرینش‌های حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در صحن برگزاری هشتمین کنگره شعر رضوی کرمان به شعرخوانی پرداخت.

قزوه در کارگاه شعر آیینی که با حضور جمعی از شاعران شرکت کننده در جشنواره شرکت کرد و در زمینه شعر آیینی کشور به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت.

 

 

 

 

انتهای پیام/80026/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول