اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان کرمان:

جشنواره شعر رضوی موجب فخر و مباهات کرمانی‌ها است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: هشتمین جشنواره سراسری شعر رضوی در کرمان در زمره برنامه‌های ویژه فرهنگی و هنری امام رضا (ع) محسوب می‌شود که موجب فخر و مباهات مردم کرمان است.

جشنواره شعر رضوی موجب فخر و مباهات کرمانی‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان احمد سعیدی سه‌شنبه ‌شب در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره سراسری شعر رضوی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند، «باید اعتراف کنیم، زندگی ائمه اطهار (ع) به درستی شناخته نشده و ارج و منزلت جهاد مرارت‌بار آنها حتی برای شیعیان هم پوشیده مانده است».

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: با وجود هزاران کتاب کوچک و بزرگ و قدیم و جدید درباره زندگی ائمه (ع) امروز همچنان غباری از ابهام و اجمال، بخش عظیمی از زندگی این بزرگواران را فرا گرفته است.

سعیدی بیان داشت: اما ائمه اطهار (ع) در میان توفان سخت حوادث هوشمندانه و شجاعانه تشیع را همچون جریانی کوچک اما عمیق و تند و پایدار از لابه‌لای گذرگاه‌های دشوار و خطرناک گذراندند.

وی عنوان کرد: مقارن با ایام دهه کرامت، توفیق مجدد برگزاری جشنواره‌های شهرستانی و هشتمین جشنواره سراسری شعر رضوی نصیب استان کرمان شد تا در راستای اجرای مفاد منشور جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) که ترویج و اشاعه مفهوم حدیث ثقلین به عنوان امانت سنگین پیامبر مکرم اسلام از برجسته‌ترین موارد آن است از معبر لطیف شعر ولایی ارزش‌های دین مبین اسلام و صفات حسنه پیشوایان طریق هدایت بشری بازگو شود.

سعیدی تصریح کرد: بی‌شک افتخار انقلاب شکوهمند اسلامی تلاش برای پرورش جامعه‌ای است که جلوه‌های زیبای هنر در آن مروج فرهنگ قربانی و سیره و روش ائمه اطهار در راستای هدایت مردم به ویژه جوانان و بسترسازی ظهور منجی عالم و اکتساب سعادت و کمال انسانی است.

وی گفت: این رسالت در دورانی که تهدید نرم دشمنان و تهاجم علیه فرهنگ ناب اسلامی به عنوان کارآمدترین روش مبارزه با حق‌جویی و آزادگی از سوی دشمنان مورد استفاده قرار گرفته، رسالتی عظیم و ارزشمند است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد: آمادگی و مجاهدت جامعه فرهنگی و هنری با ارائه تولیدات معرفت‌زا و معنوی بهترین شیوه مبارزه با فتنه‌های پدید آمده علیه این فرهنگ مقدس و الهی است و این انتظاری است که جامعه اسلامی از هنرمندان عرصه‌های گوناگون دارد.

سعیدی خاطر نشان کرد: هشتمین جشنواره سراسری شعر رضوی در کرمان زیباترین مجال عرض ارادت شیفتگان ساحت نورانی امام رضا (ع) است که به همت جمعی از هنروران فرهیخته و سرایندگان اشعار ولایی برپا شده است.

وی افزود: رویدادی که از حیث حجم آثار و نفس تاثیرگذاری شعر و ادب در زمره برنامه‌های ویژه فرهنگی و هنری امام رضا (ع) محسوب می‌شود و همواره برای کرمان و کرمانی که خود طراح و آغازگر جشنواره شعر رضوی بوده، موجب فخر و مباهات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در پایان متذکر شد: افتتاح دفتر نمایندگی بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در کرمان و انتشار دفتر هفتم از کتاب آسمان هشتم حاوی اشعار برگزیده هفتمین کنگره همزمان با برگزاری جشنواره هشتم، توفیق مضاعف است.

انتهای پیام/80019/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول