اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

ساماندهی رودخانه خشک شیراز پیش از ساخت سد هدردهی سرمایه ملی است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ساماندهی رودخانه خشک شیراز پیش از اجرای سد تنگ‌سرخ هدردهی سرمایه‌های ملی است.

ساماندهی رودخانه خشک شیراز پیش از ساخت سد هدردهی سرمایه ملی است

سیدمحسن معین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز، با بیان اینکه عمده مشکل فراروی اجرای این پروژه نبود اعتبارات لازم است، اظهار داشت: در حال حاضر پیمانکار مربوطه در محل اجرای پروژه مستقر شده و مشکلات معارضان آن در جلسات تخصصی با شورای تامین بررسی شده و به نتایج مطلوبی رسیده است.

این عضو شورای چهارم شهر شیراز در عین حال بیان کرد: مشکل واقعی در راستای اجرای این پروژه در کلمه پول، پول و پول، خلاصه می‌شود.

معین گفت: تاکنون 25 میلیارد تومان برای اجرای پروژه سد تنگ‌سرخ تامین اعتبار شده اما به دلایلی جذب پروژه نشده است و اصلی‌ترین دلیل آن را می‌توان در عدم آمادگی پیمانکار دانست.

دولت قادر به تامین اعتبار احداث سد تنگ‌سرخ نیست

وی اضافه کرد: دولت نیز با تمام تلاشی که داشته نتوانسته است بیش از هفت میلیارد تومان به این پروژه کمک کند در حالی که قرار بود، نیمی از اعتبار آن توسط شهرداری شیراز و نیمی دیگر توسط وزارت نیرو تامین شود و پروژه بزرگ احداث سد تنگ‌سرخ در مدت سه سال با اعتباری بیش از 120 میلیارد تومان احداث و به بهره‌برداری برسد، اما دولت قادر به تامین اعتبار این پروژه نیست.

بی‌مهری مسئولان ملی و استانی نسبت به تامین اعتبار سد تنگ‌سرخ

معین ادامه داد: در این سه سال باید سالی 40 میلیارد به این پروژه اختصاص می‌یافت اما دولت اجرای تعهدات خود را به فراموشی سپرد و اینک می‌توان این‌گونه قلمداد کرد که اجرای این پروژه مورد بی‌مهری مسئولان دولتی قرار گرفته است و باید چشم امیدمان به دولت تدبیر و امید باشد تا این حداقل آرزوی مردم شیراز را برآورده کند.

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به کسب آرای حداکثری دکتر روحانی در استان فارس و ابراز تمایل مردم به وی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم با ارسال اصلاحیه بودجه 1392 به مجلس شورای اسلامی و در صورت توفیق در افزایش آن باید اعتبارات ویژه این پروژه را تامین کند.

وی گفت: نمایندگان مردم شیراز در مجلس نیز با آشنایی کاملی که با این پروژه دارند باید اقدامات لازم را برای اختصاص اعتبارات انجام دهند.

معین در ادامه و در پاسخ به این پرسش که شورای سوم و چهارم چه طرح هماهنگی برای پیگیری موضوع این پروژه کشدار داشته‌اند، تصریح کرد: برنامه شورای چهارم مطالعه دقیق بر روی رودخانه خشک شیراز است که البته مشاور طرح اقدامات تخصصی را به سمع و نظر شورا می‌رساند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در گذشته نیز شورای سوم طرح را پیگیری کرد و دولت دهم نیز تلاش مضاعفی داشت اما اعتباری به طرح اختصاص نیافت و همین که کارگاه را مستقر کردند و پای قرارداد آمدند، کار مهمی بود.

رودخانه خشک شیراز فرصتی که به تهدید تبدیل می‌شود

این عضو شورای شهر شیراز در ادامه تصریح کرد: هرگونه اقدامی در مسیر رودخانه خشک شیراز تا حصول نتیجه نهایی احداث سد تنگ‌سرخ بیهوده و هدردهی سرمایه ملی است و در این زمینه باید منتظر ماند و به احداث قریب‌الوقوع سد تنگ‌سرخ امید داشت.

به گفته وی در صورت احداث سد تنگ‌سرخ می‌توان رودخانه خشک شیراز را مانند زاینده‌رود در اصفهان پر از آب کرد و در حاشیه آن آبادانی دید و این در حالی است که مسیرهای تندرو حاشیه رودخانه نیز به فضای سبز و راه عبور دوچرخه تبدیل می‌شود.

معین از مسئولان این استان خواست که موضوع احداث سد تنگ‌سرخ را جدی بگیرند تا مسائل مربوط به ساماندهی رودخانه خشک شیراز نیز با سرعت بیشتری پیگیری و به نتیجه برسد.

انتهای پیام/2448/غ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول