اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

تکمیل پروژه‌های سدسازی در اولویت قرار گیرد

استاندار سیستان و بلوچستان بر تکمیل پروژه‌های سدسازی در این استان تاکید کرد.

تکمیل پروژه‌های سدسازی در اولویت قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان،‌ حاتم نارویی ظهر امروز در آیین بهره برداری از ایستگاه پمپاژ آب در میدان پرستار زاهدان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با 90 میلی متر بارندگی در سال، کمترین میزان بارندگی را در سطح کشور دارد.استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان با خشکسالی مواجه است بیان کرد: سیل اخیر خسارت بسیاری به شهرهای مرکزی وارده کرده که بر اساس برآورد کارشناسان بیش از 300 میلیارد تومان خسارت اعلام شده است.

این مسئول اذعان داشت: پروژه‌های نیمه تمام در زمینه سد سازی باید در سیستان و بلوچستان با سرعت تکمیل شود، زیرا در سیل اخیر بیشتر روان آبها به سمت دریا رفتند.

وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان کارهای زیادی در تمام دولت‌ها انجام شده است اما با وجود وسعت زیاد این استان هر چه کار شود بازهم کم است.

نارویی با اشاره به پروژه ایستگاه پمپاژ آب در میدان پرستار زاهدان خاطرنشان کرد: با وجود افتتاح این پروژه دیگر در این منطقه مشکل افت فشار آب نداریم و دغدغه مردم در این زمینه رفع شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب توسط مردم گفت: رسانه‌ها می‌‌توانند با انجام کارهای تبلیغی و اطلاع رسانی در زمینه صرفه جویی آب توسط مردم تاثیر بسزایی داشته باشند.

این مسئول اضافه کرد: در دو برهه‌ای که در تابستان امسال اوج مصرف آب بود و در بعضی از شهرها انتظار می رفت با مشکل کم آبی مواجه شویم خوشبختانه با صرفه‌جویی که توسط مردم صورت گرفت، به هیچ گونه مشکلی در این زمینه برخورد نکردیم.

نارویی ادامه داد: در اولین فرصت وزیر نیرو را به استان دعوت کرده و درخواست‌هایی از وی داریم زیرا که باید حق مردم سیستان و بلوچستان تامین شود.در مدت یک سال اخیر فعالیت‎های خوبی در استان انجام شده است، اولین موضوع تامین امنیت بود که با تلاش نیروهای تامین و مردم به بهترین نحو ممکن بدست آمد.

وی با اشاره به فاز دوم آب شیرین کن زاهدان گفت: مصرف آب شیرین در زاهدان زمانی گواراست که تمام مردم از نعمت آب شیرین بهره مند باشند.

انتهای پیام/75008/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول